خبرگزاری کار ایران

روزنامه ایتالیایی:

بن سلمان از فشار ترامپ به اسرائیل پناه برده است

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۳۵۳

یک روزنامه ایتالیایی نوشت که ولیعهد سعودی پس از تهدیدهای رئیس‌جمهوری آمریکا با هدف دریافت حمایت سرنوشت‌ساز برای بقا در سمتش، به رژیم صهیونیستی و مسیحیان انگلیس پناه برده است.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره،‌ «میکیلی جورجو» در مقاله‌ای در روزنامه ایتالیایی « المانیفستو» با اشاره به حمایت صریح و قوی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی نوشت:‌«دیدار اخیر رهبران مسیحی انگلیس از ریاض از جمله مایک ایوانز، بنیانگذار موزه دوستداران صهیون در قدس در راستای حمایت از ولیعهد سعودی بوده است» .

در این روزنامه آمده است که ایوانز در حاشیه این دیدار تاکید کرد: «بدون شک اکنون زمان تحولات چشمگیر در خاورمیانه فرا رسیده و فرصت دیدار با برخی از رهبران عرب را برای ما فراهم کرده است... ما به ایجاد روابطی قوی با آنها چشم دوخته­‌ایم».

این نویسنده در ادامه مقاله نوشته است که پیام صریح اظهارات نتانیاهو و رهبران مسیحی انگلیسی در حمایت از ثبات در عربستان سعودی به واشنگتن این است: «نمی‌­توان به متحدان اسرائیل و دشمنان ایران در منطقه آسیب رساند».

جورجو چنین نتیجه گیری کرد که بن سلمان در حال حاضر مدیون نتانیاهو است و به راحتی می­‌توان پیش‌بینی کرد که او نیز در حد توان از تلاش­‌های دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در خلیج (فارس) و ابتدا از سلطنت‌نشین عمان حمایت خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: «کاملا بدیهی است که دروازه‌­های بحرین نیز در روزهای آینده به روی نتانیاهو گشوده خواهد شد».  

پایگاه «میدل ایست آی» نیز نوشت: «نتانیاهو به این دلیل از بن سلمان دفاع می­‌کند که او ستون عربی در معامله قرن مورد نظر نتانیاهو و دونالد ترامپ و شریک آنها در دشمنی با ایران است.

این خبرگزاری تأکید کرد که سیاستمداران اسرائیلی از ترس در تنگنا قرار گرفتن بن سلمان،‌ عامل اصلی قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی به طور کلی از صحبت در مورد ترور این روزنامه‌نگار اجتناب کرده­‌اند.

در گزارش میدل ایست آی آمده است:‌ «ولیعهد سعودی با توجه به اخبار درز شده در رسانه‌­ها در هر توافق احتمالی بیش از حقوق مردم فلسطین به منافع اسرائیل نزدیک خواهد بود».

در ادامه این گزارش آمده است: «بن سلمان  با دعوت از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای دیدار از ریاض و محدود کردن او به انتخاب دو گزینه پذیرش معامله یا استعفا، در حقیقت برای حصول معامله قرن با فلسطینی‌­ها تلاش کرده است».

این پایگاه خبری نوشت: «حصول توافق با فلسطینی‌­ها به نفع اسرائیل است که فقط برای یک بار در زندگی اتفاق می‌­افتد به همین دلیل نتانیاهو با هدف حفظ متحد خود در جایگاهش از ورود و دخالت در پرونده خاشقجی خودداری کرده است. او نمی‌­خواهد متحدی این چنین را از دست دهد».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز