خبرگزاری کار ایران

ورود ایران به تولید کابل‌های زیردریایی ولتاژ بالا

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۰۲۷

مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع وزارت نیرو گفت: امسال برای نخستین بار شرکت های داخلی به تولید کابل زیردریایی با ولتاژ بالا تا 132 کیلوولت ورود کرده اند.

به‌گزارش ایلنا، "عبدالصاحب ارجمند" مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع وزارت نیرو در  کنفرانسی مطبوعاتی اظهار داشت: نمایشگاه امسال از نظر تعامل و مشارکت شرکت های خصوصی داخلی و خارجی دارای رونق بیشتری نسبت به سالهای قبل است.

وی افزود: نوع کالاهای ارائه شده از سوی شرکت های فعال در صنعت برق ایران نشان می دهد که بخش خصوصی صنعت برق به بحث تحقیقات ورود کرده که این اتفاق بسیار مهمی است.

ارجمند با بیان اینکه در زمینه ارائه کنتورهای برق، تولیدکنندگان داخلی به صورت گسترده در نمایشگاه حضور دارند، گفت: امسال برای نخستین بار، تمامی کنتورهای مورد نیاز بازار داخلی کشور در تمامی کلاس ها عرضه شده و بالاترین نوع کنتور مورد نیاز کشور، امسال از سوی تولیدکنندگان داخلی عرضه شده است.

مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع وزارت نیرو تصریح کرد: همچنین تولیدکنندگان داخلی به موضوع کپسول های عایق و نگهدارنده پست‌های GIS و تجهیزات شبکه ورود کرده اند که ساخت داخل این تجهیز می تواند در توسعه شبکه برق کشور بسیار مثمر ثمر باشد.

ارجمند با بیان اینکه کابل های زیردریایی از تکنولوژی بالایی برخوردارند، گفت: برای اولین بار در دهه 80 شمسی یک شرکت داخلی اقدام به تولید کابل 20 کیلوولت زیردریایی کرد که برای ارتباط بین جزیره قشم و هنگام استفاده شد، امسال برای نخستین بار شرکت های داخلی به تولید کابل زیردریایی با ولتاژ بالا تا 132 کیلوولت ورود کرده اند.

وی افزود: همچنین برای نخستین بار نمونه آزمایشی کابل 400 کیلوولت ساخت داخل در نمایشگاه برق ارائه شده که این موضوع از ورود شرکت های ایرانی به تولید کابل های ولتاژ بالا حکایت دارد؛ کابل هایی که توسط شرکت هایی با تعداد معدود و انگشت شمار در جهان تولید می شوند.

مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع وزارت نیرو در خصوص سرقت برق از شبکه برق کشور گفت: در سالهای گذشته، 3 تا 4 درصد تلفات شبکه برق کشور، مربوط به سرقت برق بود، با اقداماتی که انجام شد نظیر نصب کنتورهای هوشمند و تغییر در پایه های تجهیزات شبکه برق، سهم سرقت برق در تلفات شبکه به زیر یک درصد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز