خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خبر داد:

ثبت 393 وقف در گیلان بعد از انقلاب

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۹۵۷

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 15 وقف در استان ثبت‌ شده، گفت: 393 وقف بعد از انقلاب در گیلان به ثبت رسیده است.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت‌الاسلام ستار علیزاده در نشست خبری اظهار کرد: وقف درواقع آغاز کمال و تعالی انسانی است و بزرگ‌ترین مظهر اصلاح انسانی و اجتماعی است.

وی با تاکید بر اینکه وقف سبب گردش چرخ اقتصاد کشور می‌شود، تصریح کرد: وقف سبب ایجاد اشتغال و خودکفایی در جامعه می شود. 

حجت‌الاسلام ستار علیزاده با تاکید بر ضرورت توجه به وقف خاطرنشان کرد: وقف مظهر مردانگی و جوانمردی است.

وی با بیان اینکه در یک‌سال اخیر حدود چهار میلیون نفر از برنامه‌های فرهنگی اوقاف و امور خیریه گیلان بهره‌مند شدند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر طرح ترویج سبک زندگی اسلامی و تعالی خانواده در 11 بقعه متبرکه گیلان اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام علیزاده با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 15 وقف در استان ثبت‌ شده، خاطرنشان کرد: 393 وقف جدید بعد از انقلاب در گیلان به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه هزار و 66 مراسم مذهبی در طول یکسال اخیر توسط اداره‌کل اوقاف استان گیلان انجام شده است تصریح کرد: تاکنون 13 همایش بزرگداشت امامزادگان در استان گیلان اجرا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه در سال‌جاری یک میلیارد و 400 میلیون تومان در اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش در سال جاری هزینه شده، افزود: بسته‌های لوازم تحریر بین 420 نفر از دانش آموزان نیازمند توزیع شد.

وی ادامه داد: امسال 44 میلیارد تومان در طرح مودت، کمک غیر نقدی توسط مردم گیلان انجام شد‌ که نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

حجت‌الاسلام علیزاده با بیان اینکه 378 پروژه عمرانی از سال 88 تاکنون توسط اداره کل اوقاف استان گیلان انجام شده است خاطرنشان کرد: اوقاف استان گیلان بیش از 300 مربی قرآن و 361 کلاس قرآن در بقاع متبرکه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز