خبرگزاری کار ایران

رای اعتماد به ۴ وزیر عراقی فردا در پارلمان بررسی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۸۳۸

یک معاون پارلمانی عراق از جلسه احتمالی فردا برای رأی اعتماد به چهار وزیر از میان هشت وزیر باقی‌مانده خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز،‌ یکی از نمایندگان عراق احتمال داد که  پارلمان این کشور، فردا -سه‌شنبه- برای رأی اعتماد به چهار وزیر تشکیل جلسه دهد. این در حالی است که یک روزنامه انگلیسی از رد طرح تعیین تکلیف وزارتخانه‌ها خبر داده بود. 

این روزنامه به نقل از نماینده مذکور نوشت: «زمزمه‌هایی سیاسی  مبنی بر تعیین تکلیف چهار وزارتخانه از بین هشت وزیر باقی‌مانده در جلسه فردا وجود دارد. البته احتمالا دو وزیر کشور و دفاع به دلیل ادامه اختلافات در جلسه فردا مشخص نمی‌شوند».

این نماینده افزود: «در جلسه فردا احتمالا نام هیچ وزیری به دلیل وجود اختلافات در مورد تعدادی از کرسی‌ها و نامزدهای آن مطرح نشود اما این موضوع قابل سازش است».

وی  تأکید کرد که ادامه اختلافات به این صورت قطعا موجب لزوم طرح نامزدهای دو وزارت کشور و دفاع در جلسه‌های آینده پارلمان به امید توافق در این زمینه می‌شود. 

این روزنامه انگلیسی به نقل از یک منبع آگاه نوشت: «یکی از سناریوهای مطرح شده در دوره گذشته توسل به فضای میهنی داخل پارلمان از طریق ارائه یک نامزد از کمیسیون مربوط به وزارت کشور در مقابل نامزدی از کمیته دیگر بود تا نمایندگان یکی از آنها را انتخاب کنند».

این منبع در ادامه توضیح داد که این گزینه دور از دسترس است و به اختلافات دامن می‌زند،‌ باید گفت‌وگوها به امید دستیابی به سازش در آینده‌ای نزدیک ادامه یابد. 

بر اساس این گزارش، پارلمان عراق پیش از این جدول برنامه فردا را اعلام کرده بود اما این برنامه فاقد بند رأی‌گیری برای وزرا بود.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز