خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی ‌و گردشگری زنجان:

سرمایه گذاری خارجی از مهم‌ترین راه‌های تقویت گردشگری است

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۷۹۹

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: یکی از مهم‌ترین راه‌های دیپلماسی و سرمایه‌گذاری خارجی تقویت صنعت گردشگری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، یحیی رحمتی امروز در چهارمین نشست مجمع همکاری های بین بخشی ایران و ترکیه از گردشگری به عنوان یکی از زمینه‌‎های مناسب جهت همکاری بین کشورهای مختلف به خصوص کشورهای همسایه یاد کرد.

وی با اشاره به اینکه در صورت تحقق و به دلیل خاصیت میان رشته ای بودن، تسهیل‌گر سایر همکاری‌ها نیز خواهد بود، ادامه داد: اشتراک ایران و ترکیه به دلایل تاریخی، جغرافیایی، فرهنگی، وجود دین، آداب و سنن، فرهنگ، زبان، غذا باعث ایجاد جغرافیای مشترکی بدون احتساب مرزهای سیاسی بین دو کشور شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ترکیه در بین مقاصد اصلی سفر ایرانیان قرار دارد، ادامه داد: تنوع جغرافیایی و فرهنگی این امکان را به کشور ایران داده است تا سلایق مختلف گردشگران را تحت پوشش قرار دهد.

رحمتی با یادآوری اینکه جاذبه‌های ایران توان جذب در بخش طبیعت‌گردی، گردشگری فرهنگی، گردشگری سلامت، گردشگری ماجراجویانه، گردشگری مذهبی،گردشگری روستایی، بومگردی را دارد، تصریح کرد:  صنایع دستی نیز به عنوان اصلی‌ترین رهاورد یک سفر، جزو لاینفک گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان به تنوع صنایع دستی ایران و کسب رتبه سوم در جهان اشاره کرد و گفت: با توجه به تجربه بالای ترکیه در حوزه گردشگری و وجود پتانسیل های بالای ایران،  زمینه همکاری در بخش های مختلف گردشگری فی‌مابین دو کشور مهیا است.

به گفته رحمتی سرمایه‌گذاری در بخش زیرساخت‌ها و تأسیسات گردشگری تا امر آموزش، بازاریابی گردشگری، ایجاد و راه‌اندازی تورهای مشترک چشم‌انداز روشنی از همکاری این دو کشور است.

وی نزدیکی ترابوزان به شمالغرب ایران  و فرهنگ نزدیک با چهار استان همجوار و نیز داشتن سابقه تاریخی را متذکر شد و گفت: تبادلات گردشگری و فرهنگی، گویای وجود پتانسیل های موجود همکاری است.

به گفته این مقام مسئول فراهم کردن شرایط آشنایی مردم کشور مقصد با آداب ورسوم ، فرهنگ ومذهب کشور مبدا بخشی از وظایف کنسولگری ها و رایزنان فرهنگی است، خاطرنشان کرد: رایزنان فرهنگی سفارت خانه ها از روشهای مختلفی برای انجام این وظیفه استفاده می نمایند.

رحمتی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین راه‌های دیپلماسی و سرمایه‌گذاری خارجی تقویت صنعت گردشگری است، گفت: آمار خوب گردشگران خروجی از ترکیه، ‌بیانگر پتانسیل بالای این بازار است که با توجه به داشتن زمینه‌های مشترک فرهنگی، تاریخی و زبانی، ایران می‌تواند سهم خود را از این بازار افزایش دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز