خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

داشته‌هایمان را مدیون شهدا هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۵۶۴

وزیر آموزش و پرورش گفت: داشته‌ها و سرمایه‌های ارزشمند ما نباید فراموش شود و مرور رفتار شهدا و ایثار و شهادت ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم یادواره سی و شش هزار شهید دانش آموز و سالگرد شهادت شهید حسین فهمیده با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مدرسه دخترانه شهدای هفتم تیر برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش در این برنامه ضمن تسلیت ایام ماه صفر گفت: برگزاری چنین مناسبت‌ها و برنامه‌ها و به بیانی دیگری جشنواره ها، تکریم کسانی است که داشته هایمان را مدیون آنها هستیم،  چرا که در کشوری آرام که در مجاورت اقیانوسی پرتلاطم جای گرفته ایم بنابراین مدیون  شهدا هستیم و تکریم آنها اولین وظیفه انسان هاست.

وی با بیان اینکه مدیون شهدایی هستیم که می‌توانستند زندگی‌ای مانند ما یا حتی بهتر از ما داشته باشند اما جنگیدند تا اکنون ما در این مدرسه جمع شویم گفت: امروز به لطف شهدا در محیطی آرام از ارزش ها در اینجا هستیم و تکریم آنها به انقلابی و غیرانقلابی و  اسلامی یا غیر اسلامی بودن افراد ارتباطی ندارد بلکه وظیفه انسانی است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ترویج فرهنگ شهدا گفت: فرهنگ و چشم انداز شهدا اهمیتی به مراتب بیشتر از سایر بخش ها و شئونات دارد، داشته ها و سرمایه های ارزشمند ما نباید فراموش شود و مرور رفتار شهدا و ایثار و شهادت ضرورت دارد. ایثار و شهادت دو فرهنگی است که در کنار همدیگر باید تبیین شود بنابراین در کتاب های درسی تا حدی این فرهنگ را جای دادیم اما اینها بسیار کم است چرا که حدود ۲۰۰ هزار شهید داریم که قریب به یک چهارم آنها مربوط به خانواده آموزش و پرورش هستند.

وی با اشاره به اینکه تلاش های خوبی برای ترویج فرهنگ ایثار وجود داشته اما کافی نیست، ادامه داد: این نهایت خسران است که ترویج فرهنگ و ایثار و شهدا صرفا در یک روز از سال باشد،  این سرمایه است که ما در کنارمان داریم بنابراین باید این جریان در زندگی برای عاقبت بخیری در این دنیا و آخرت تداوم یابد و این رسالت بزرگی لست که ما آموزش و پرورشی ها باید به آن توجه کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: پیشنهاد می کنم برنامه نمادین برای بزرگداشت شهدای دانش آموزان همچنان پرفروغ و با قدرت تداوم داشته باشد تا خدایی ناکرده  در سال‌های آتی جمع کوچک تر و کمرنگ تر شود.

محمدرضا رزاقی مدیر کل شاهد و ایثار گران آموزش و پرورش در این برنامه با مورد خطاب دادن دانش آموزان حاضر در جلسه گفت: من سال گذشته به خانواده شهید بطحایی و وزیر آموزش و پرورش قولی دادم و آن این بود که  سعی می کنیم این برنامه در قالب یک فعالیت پرورشی و فرهنگی در مدارس مان جاری و ساری باشد.

وی با بیان اینکه  امروز در بسیار از استانهای ما برنامه یادواره شهدا برگزار می شود گفت: شرایط امروز جامعه نیاز به مطالعه بیشتر در این برنامه و این مضامین دارد.  ما دیروز ثابت کردیم که دانش آموزان خودشان پاسدار این برنامه هستند. شما دانش آموزان بهترین افراد برای خواندن متن ها در این زمینه هستید تا به درک عمیق ایثار و جهاد و شهادت برسید.

رزاقی عنوان کرد: دانش آموزان بدانند که همه ما در طول جنگ به یک نکته رسیدیم که شهدا و به ویژه شهدای دانش یک بار دیگر گوی سبق را از معلمین خود ربودند و این درس را به خوبی آموختند‌.

وی افزود: برنامه سی وشش هزار شهید و همچنین شهید حسین فهمیده کتاب هایی هستند که باید  حالا حالا ها آن را بخوانیم.شهید احمد نظیف، مرحمت بلازاده، بهنام محمدی و شهید فهمیده و دانش آموز شهیده محبوبه دانش و سهام خیام نیز جزو این شهدا بوده اند.

وی در پایان یادآور شد: ما باید خواندن و مطالعه تک تک این شهدا را به عنوان یک فرآیند در طول سال تحصیلی انجام دهیم و امیدوارم سال آینده بتوانیم این مراسم را غنی تر برگزار کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز