خبرگزاری کار ایران

نارضایتی کارگران خط ابنیه فنی راه‌آهن بم به زاهدان از حقوق دریافتی

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۳۴۴

منابع کارگری در خطوط ریلی جنوب شرق از مصائب شش کارگر شاغل در خطوط ریلی بم به زاهدان خبر می‌دهند که از حداقل دریافتی دستمزد خود رضایت ندارند.

منابع خبری کارگری در خطوط ریلی جنوب شرق در تماس با خبرنگار ایلنا می‌گویند: شش نفر از همکاران آنها که تحت عنوان جوشکار در خطوط ریلی محور بم به زاهدان مشغول کار هستند که درآمد این کارگران نزدیک به حداقل‌ حقوق است و دریافتی ماهانه‌شان کفاف معاش زندگی‌شان را نمی‌دهد.

به گفته آنان، کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن بم به زاهدان ماهانه با اضافه‌کاری، مبلغی در حدود یک میلیون و ۴۰۰هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند که این رقم باتوجه به افزایش روزانه قیمت بسیاری از اقلام مصرفی و غذایی بسیار ناچیز است.

این کارگران که پیگیر وضعیت افزایش دستمزد خود و همکارانشان هستند، در ادامه می‌گویند: جدا از وضعیت دستمزد، کارفرمای شرکت پیمانکاری، پرداخت حدود ۲ ماه دستمزد سال جاری و حق سنوات سال گذشته آنها را به تاخیر انداخته است.

آنان می‌گویند: در مقابل این طلب مزدی، هر ماه یکی از این شش کارگر با دفاتر پیمانکار  ارتباط می‌گیرند اما متاسفانه علارغم وعده‌های داده شده از سوی کارفرما؛ همچنان معوقات مزدی آنها پرداخت نشده باقی مانده است.

آنها می‌گویند: بخش دیگری از مطالبات کارگران خطوط ابنیه فنی محور بم به زاهدان به مطالباتشان از پیمانکار سابق بازمی‌گردد. پیمانکار قبلی سه سال سنوات خدمت این کارگران را پرداخت نکرده است.

به گفته منابع کارگری در خطوط ریلی جنوب شرق، سالهاست این شش کارگر در شرایط سخت در دل طوفان‌های کویری مشغول محافظت و نگهداری حدود ۳۵۰ کیلیومتر خطوط ریلی بم به زاهدان هستند اما در هیچ جای این سرزمین نامی از آنها نمی‌یابید و کسی آنان را نمی‌بیند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز