خبرگزاری کار ایران

مدیریت جهاد کشاورزی اشتهارد خبر داد؛

کشت محصولات پاییزه در یکهزار و 600 هکتار

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۹۶۴

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اشتهارد، گفت: در سال زراعی جاری هزار و 600 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به زیر کشت محصولات پاییزه خواهد رفت.

به گزارش ایلنا، امید شریفی در جلسه کشت محصولات پاییزه شهرستان اظهار کرد: از این میزان سطح زیر کشت 650 هکتار به کشت گندم، 850 هکتار به کشت جو و 100 هکتار به زیر کشت کلزا اختصاص می‌یابد.

شریفی یاد آور شد: برای سال زراعی جاری 320 تن کودهای ازته 240 تن کود فسفاته و 112 تن کود پتاسه مورد نیاز مزارع است که هماهنگی‌های لازم در راستای تأمین موارد کودی صورت پذیرفته است.
 
مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اشتهارد در ادامه گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری حدود 700 هکتار از اراضی شهرستان به صورت مکانیزه و خطی، 750 هکتار به صورت نیمه مکانیزه و 150 هکتار به صورت دستی کشت شود.
 
وی به برنامه مبارزه با علف‌های ‌هرز در مزارع محصولات پاییزه اشاره کرد و گفت: طی سالیان گذشته از شروع ابلاغ پروژه مدیریت تلفیقی آفات (IPM) کارشناسان حفظ نباتات در قالب اکیپ‌های نظارت، همواره به پایش مزارع برای مدیریت آفات و بیماری‌ها و علف‌های ‌هرز می‌پردازند.
 
وی پیش بینی کرد: از این میزان سطح زیر کشت پیش‌بینی شده 2 هزار و 600 تن گندم، 3 هزار و 300 تن جو و 250 تن کلزا برداشت شود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز