خبرگزاری کار ایران

ورود کاروان کمک‌های بشردوستانه به اردوگاه «الرکبان» سوریه

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۹۵۲

کاروان کمک‌های بشردوستانه وابسته به سازمان ملل امروز -شنبه- به اردوگاه «الرکبان» واقع در مرز سوریه و اردن رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم،‌ «أبو عبدالله» عضو شورای مدنی اداره اردوگاه و هماهنگ‌کننده ورود کاروان بشردوستانه سازمان ملل متحد گفت: «اولین کاروان به اردوگاه الرکبان رسیده است».  

وزارت دفاع روسیه نیز امروز اعلام کرد که پلیس نظامی روسیه امنیت مسیر کاروان بشردوستانه از دمشق به اردوگاه الرکبان را تأمین کرده است.

سرلشکر «ولادیمیر ساوچنکو» رئیس مرکز هماهنگی روسیه در سوریه، گفت: «ما تمام وظایف خود را برای تضمین امنیت کاروان‌های بشردوستانه انجام داده‌ایم». 

ساوچنکو با تأکید بر این‌که مسکو و دمشق بارها آمریکا را به همکاری برای کمک به پناهندگان سوری در اردوگاه الرکبان دعوت کرده‌اند، گفت: «ما نشست‌های متعددی را با کارگزاران سازمان ملل و نمایندگان آمریکا در این زمینه برگزار کردیم و سرانجام به فرمولی برای ورود کاروان کمک‌ها به این اردوگاه دست یافتیم». 

علاوه بر این «رابرت مارینویچ» معاون مشاور سازمان ملل در امور امنیتی سوریه از مقام‌های روس خواست تا امنیت مسیر کاروان را تضمین کنند. امنیت هوائی کاروان بشردوستانه نیز توسط نیروهای هوائی روسیه با استفاده از هلیکوپترهای میل ۸ و میل ۲۴ تأمین شد.

این کاروان متشکل از ۱۰۰ وسیله نقلیه از جمله کامیون، آمبولانس و وسایل نقلیه اسکورت زرهی است و حجم کمک‌های بشردوستانه به ۴۵۰ تن غذا، دارو و کالاهای ضروری می‌رسد. 

  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز