خبرگزاری کار ایران

قاسمی در واکنش به ادعای پمپئو:

آمریکا با ابزار تحریم و تروریسم اقتصادی درصدد جنگ روانی علیه مردم ایران است

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۷۴۱

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: مقامات آمریکا برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خود علیه مردم ایران با بکارگیری ابزار تروریسم اقتصادی و تحریم های ظالمانه و غیرقانونی درصدد یافتن بهانه، فضاسازی و جنگ روانی علیه مردم ایران هستند.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعای فریبکارانه مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا که رشد اقتصاد ایران به دلیل حضور و مبارزه با تروریسم در منطقه با کاهش مواجه شده است، گفت: این اظهارات صرفا سخنی عوامانه و از سر نیرنگ و مغلطه‌‌‌ای رسوا و آشکار است.

وی افزود: مبارزه با تروریسم در منطقه و حفاظت از صلح، ثبات و امنیت مرزهای ایران که برنامه‌‌‌‌‌های ضد ایرانی مقامات آمریکا را با شکست مواجه و آنان را با نگرانی روبرو ساخته است، برنامه و سیاست جدیدی نیست.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: اقتصاد ایران در تمامی سال‌‌‌‌‌های گذشته که کشورمان در مبارزه با تروریسم پیشگام و در صف نخست این مبارزه مقدس در دفاع از حیثیت بشری آن هم در زمانه غفلت جهانی بوده است،  همواره رشدی بیش از هشت درصدی داشته است. 

قاسمی اضافه کرد: مقامات آمریکا برای سرپوش نهادن بر جنایات خود علیه مردم منطقه و ایران با بکارگیری ابزار تروریسم اقتصادی و تحریم‌‌‌‌های ظالمانه و غیرقانونی درصدد یافتن بهانه، فضاسازی و یک جنگ روانی و نادیده گرفتن مخالفت‌‌‌‌‌ها و واکنش‌‌‌‌‌های جهانی، هم از سوی کشورها و هم نهادها و سازوکارهای حقوقی و حقوق‌‌‌‌بشری در مخالفت با تحریم‌‌‌های ستیزه‌‌‌جویانه و ضدانسانی آمریکا علیه مردم ایران، هستند.

وی یادآور شد: مقامات دولت فعلی آمریکا سیاست‌‌‌‌ها و رویکردهای فریبکارانه خود در دشمنی با مردم ایران را بر پایه امیال و آرزوهای خام رژیم‌‌‌ها، افراد و گروه‌های تروریستی منفور و مطرودی بنا نهاده‌‌‌‌اند که خواب و رویایی پریشان بیش نیست و این، دقیقا از همان جنس اشتباهات و خطاهای راهبردی است که این کشور در چهار دهه گذشته به طور مکرر مرتکب آن شده است و متاسفانه در پس این همه شکست و ناکامی هنوز نتوانسته‌‌‌اند از یک مشی خردمندانه و متمدنانه که به سود بشریت و جامعه جهانی است، بهره جویند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز