خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نیرو:

مصرف برق تابستان در پیک کاهش یافت/ مصرف به ۳۵ هزار مگاوات رسید

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۱۹۵

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی تاکید کرد: مصرف برق از ۵۷ هزار و ۹۷ مگاوات در پیک تابستان با توجه به کاهش دما به حدود ۳۴ تا ۳۵ هزار مگاوات رسیده است.

به گزارش ایلنا، همایون حائری با بیان اینکه پیک سختی را تابستان امسال با کمک مردم و مسئولان استانی پشت سر گذاشتیم، گفت: از اواسط شهریور که مصرف برق کاهش یافت،​ نیروگاه‌‌‌‌‌‌‌های کشور به نوبت برای بازسازی و تعمیر آماده شدند و حدود ۹۵ هزار مگاوات ساعت،​ تعمیرات نیروگاهی باید انجام شود. ​ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور در حال حاضر حدود ۸۰ هزار مگاوات است و در فصل تعمیرات نیروگاهی،​ برخی از نیروگاه‌‌‌ها دو بار برای تعمیر از مدار خارج می‌‌‌شوند به همین دلیل ظرفیتی که باید تعمیر و بازسازی شود، بیش از ظرفیت نصب شده است.

وی­ درباره صادرات برق نیز اظهار داشت: در حال حاضر حدود هزار و ۳۰۰ تا ۴۰۰ مگاوات برق به کشورهای همسایه صادر می‌‌‌‌‌کنیم و صادرات انرژی‌‌‌های تجدیدپذیر به همت بخش خصوصی که اخیرا وزیر نیرو مجوز آن را صادر کرده است نیز می‌‌‌‌تواند به صادرات برق کشور کمک کند.

­ معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی ادامه داد: قبلا ­سالانه بیش از دو هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی به مدار می‌‌آوردیم ولی با تجربه‌‌ای که تابستان امسال داشتیم و محدودیت منابع آبی به دلیل ­کاهش نزولات آسمانی،​ برنامه‌‌ریزی شد صنعت برق برای تابستان سال آینده حدود پنج هزار و ۲۲۳ مگاوات برق حرارتی به مدار ­آورد که به نوعی رکورد محسوب می‌شود. صنعت برق به دنبال تامین منابع مالی ساخت این ظرفیت نیروگاه حرارتی است تا در صورت کاهش نزولات آسمانی بتوانیم از طریق واحدهای حرارتی برق مورد نیاز تابستان را تامین کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز