خبرگزاری کار ایران

تسهیل خروج کارگران خارجی از قطر

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۰۰۰

قطر قوانین خروج از کشور را برای کارگران خارجی اصلاح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، اصلاحیه قانون بحث‌برانگیز ویزای خروجی قطر که براساس آن کارگران خارجی تنها می‌توانستند با اجازه رؤسایشان از کشور خارج شوند، امروز -یکشنبه- بالاخره اجرایی شد. 

وزارت کشور قطر در حساب توئیتری خود نوشت: «قانون شماره ۱۳ در سال ۲۰۱۸ که ورود و خروج و اقامت خارجیان را تنظیم می‌کند از امروز اجرایی می‌شود.»

قطر در سپتامبر سال جاری میلادی اعلام کرد که نظام ویزای خود را تغییر خواهد داد، نظامی که بسیاری آن را برده‌داری مدرن نامیده‌اند. 

در این قانون جدید، ‌۹۵ درصد از نیروی کار یک کارخانه می‌توانند بدون این‌که نیازی به اجازه کارفرما باشد کشور را ترک کنند. تنها پنج درصد از کارکنان که بیشترشان مقام‌های ارشد هستند، همچنان شامل قانون پیشین قرار دارند. 

در بیانیه وزارت کشور آمده است که کسانی که «به هر دلیل» اجازه خروج از کشور را ندارند می‌توانند به کمیته شکایت خروج خارجیان شکایت کنند و نتیجه «در طی سه روز کاری به آن‌ها اطلاع داده خواهد شد.»

لغو اجازه خروج برای کارگران خارجی بزرگ‌ترین اقدامی است که قطر از نوامبر سال گذشته میلادی و پس از توافقی سه ساله با سازمان بین‌المللی کار برای اصلاح قوانینش صورت بخشیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز