خبرگزاری کار ایران

بازدید گروه ایسکارسا از آثار تاریخی خوزستان

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۸۷۴

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان گفت: تعدادی از اعضاء ایسکارسا (کمیته علمی بین المللی تحلیل و مرمت سازه‌های میراث معماری) به منظور بررسی و اعلام نظر درخصوص وضعیت بناهای شاخص تاریخی خوزستان، به استان سفر کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سید حکمت اله موسوی با اشاره به سفر این گروه به خوزستان افزود: اعضاء ایسکارسا مرکب از مهندسان مشهور بین المللی، دانشمندان، معماران، متخصصان و مدرسان این حوزه هستند که هدف آنها پیشرفت سازه‌ای و تکنولوژی حفاظت، حمایت، باززنده‌سازی و استحکام‌بخشی سازه‌ای تاریخی و میراث معماری است.

وی با بیان اینکه این بازدیدها در ادامه‌ی برگزاری اولین دوره آموزش بین‌المللی ایسکارسا (تهران، ۲۸ تا ۳۰ مهرماه سال جاری)، صورت پذیرفت، ادامه داد: افرادی که به خوزستان سفر کرده بودند، گروهی از متخصصین متشکل از کشورهای ایران، لهستان، یونان، ژاپن، ایتالیا، مکزیک و ترکیه بودند که در طول سه روز حضور در استان از پل قدیم دزفول، بقعه امامزاده رودبند، معبد چغازنبیل، حرم دانیال نبی، قلعه تاریخی شوش، سازه های آبی شوشتر و دانشکده ادبیات (ساختمان سه گوش) اهواز، بازدید و مسایل سازه ای آن‌ها را بررسی کردند.

موسوی به راهکارهای ارائه شده توسط این گروه اشاره کرد وعنوان کرد: از جمله این موارد، پیشنهاداتی بود که درخصوص روش‌ها و نحوه مستندنگاری، مطالعه، آزمایش، چگونگی شناخت آثار از نظر سازه، معماری و قدمت، مطرح گردید. همچنین روش‌های مختلف مانیتورینگ و پایش هر اثر ارایه شد.

وی تصریح کرد: در ادامه این بازدیدها، الزامات مطالعاتی پروژه‌ها توسط این گروه، اعلام و مقرر شد برای هر پروژه ساختار خاصی تدوین شود. همچنین پس از انجام مطالعات اولیه در صورت لزوم از ظرفیت کارشناسان ایسکارسا و یا مشاوران بین المللی و نیز با توجه به رویکرد بین بخشی پروژه‌های مرمتی، از تخصص‌های مختلف در این پروژه‌ها بهره‌گیری خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز