خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران:

مردم با ۷/۵ درصد تخفیف نمی‌توانند پروانه ساختمانی بگیرند/تخفیف تا ۱۵ درصد افزایش یابد

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۸۶۳

شهردار تهران گفت: محاسبه عوارض شهرداری براساس ارزش معاملاتی املاک از ابتدای سال ۹۸ به تامین درآمد شهرداری خیلی کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی افشانی با اشاره به لایحه اصلاح مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی گفت: کاهش تخفیف به مردم تا ۷ و نیم درصد درست نیست و بهتر است این رقم تا ۱۵ درصد تخفیف افزایش یابد.

شهردار تهران درخصوص لایحه "اصلاح مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران" گفت: قبل از مرداد ماه به همه آنچه که نقد پرداخت می شد، ۲۳ درصد تخفیف اعمال می کردیم که شورای شهر آن را تا ۷ و نیم درصد کاهش داد.

افشانی افزود: اگر کسی به صورت نقد پرداخت نکند باید ابتدا ۵۰ درصد را به صورت نقد پرداخت کند و بقیه را تقسیط کند. اگر فقط روی ۵۰ درصد دوم تخفیف بدهیم، براساس آنچه شورا تعیین کرده باید ۷ و نیم درصد تخفیف بدهیم. در گذشته ۲۳ درصد تخفیف می دادیم و حالا بسیاری از افراد نمی توانند با ۷ و نیم درصد تخفیف، پروانه ساختمانی بگیرند.

وی تاکید کرد: ضروری است ۱۵ درصد تخفیف به همه مبلغ پرداختی شخص تعمیم یابد.

افشانی ادامه داد: در تبصره ۸ لایحه شهرداری را مکلف کردید از طریق سیستم بانکی کار تقسیط را انجام دهد اما این برای بانک نمی صرفد. بانک محاسبات اقتصادی انجام می دهد و با سود ۲۳ یا ۲۴ درصد وام می دهد. بنابراین این کار برای بانک صرفه ندارد. این تقسیط می تواند در بستر بانک انجام نشود.

وی افزود: محاسبه عوارض شهرداری براساس ارزش معاملاتی املاک از ابتدای سال ۹۸ به تامین درآمد شهرداری خیلی کمک می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز