خبرگزاری کار ایران

صبح امروز انجام شد؛

آغاز دور سوم اعتراض صنفی کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۶۰۲

کارگران خطوط ابنیه فنی در برخی استان‌های کشور، تجمع صنفی برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، از صبح امروز (شنبه/ ۵ آبان  ماه) کارگران خطوط ابنیه فنی در نواحی ریلی برخی استان‌ها از جمله هرمزگان،شاهرود ، دامغان، سمنان، زاگرس و لرستان با  برپایی یک تجمع صنفی در محوطه محل کار خود، انتقاد خود را نسبت به عملکرد مدیریت در پرداخت مطالبات مزدی اعلام کردند.

کارگران معترض که دست‌کم سه ماه معوقات مزدی به همراه چندین سال سنوات از کارفرما طلبکارند،  یادآور شدند: دور اول ودوم اعتراضات صنفی کارگران خطوط فنی راه آهن از ۲۹ تیر ماه سال جاری تا ۱۷ مرداد ماه  وهمچنین از سوم شهریور تا پنجم شهریور با پرداخت بخش از مطالبات  کارگران موقتا خاتمه پیدا کرد .در حال حاضر دور سوم اعتراض صنفی خودرا در اعتراض به بی توجهی به مطالبات صنفی‌مان آغاز کرده ایم.

کارگران خطوط ابنیه فنی با بیان اینکه ما خواستار دریافت مطالبات صنفی خود هستیم، در ادامه گفتند: خواسته ما «عقد قرارداد مستمر و دائم»، «شکل‌گیری نهاد مستقل کارگری»، «تامین امنیت شغلی کارگران و جلوگیری از اخراج بی‌رویه»، «دادن حق اعتراض و بیان مشکلات صنفی از سوی کارگران»، «مشخص شدن زمان پرداخت حقوق در هر ماه» و «رفع مشکلات بیمه تکمیلی» است که تاکنون اهمیتی از سوی مسئولان به این حقوق قانونی داده نشده است.

آنها در خاتمه  گفتند: بی‌توجهی برخی مسئولان مربوطه به استیفای حقوق کارگران حوزه خدمت‌شان باعث شده مشکلات این کارگران بعد از گذشت سال‌ها، همچنان پابرجا بماند و کارگران نتوانند به حقوق اولیه صنفی خود دست یابند.

کارگران تعمیرات و لوکوموتیو تهران نیز با این معترضان همراهی کرده و خواسته خود را افزایش حقوق بر اساس مصوبات قانون اعلام کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز