خبرگزاری کار ایران

بیرانوند در آستانه کسب عنوان مرد سال آسیا (گزارش)

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۲۲۷

خودش می‌گوید مهار ضربه ژاوی بیشتر از پنالتی کریستیانو رونالدو به دلش نشسته. هوادارانش اما کمی فراتر رفته‌اند و لقب معروف «دست خدا»ی رونالدو را به صحنه‌ای داده‌اند که ضربه سر ژاوی را دفع کرده است.

به گزارش ایلنا، همه اینها اما به اندازه اعتمادی نیست که حالا نام بیرانوند در دروازه ایجاد می‌کند. عامل اصلی صعود پرسپولیس لقب گرفته و بهترین بازیکن مسابقه پرسپولیس-السد و مهم‌تر از همه اینها کاندیدای دریافت توپ طلای آسیا.

از جام جهانی که آمد، قرار بود به ترکیه برود و از پرسپولیس جدا شود اما ماند تا در روزهای محرومیت، عامل اصلی صعود به فینال شود. علیرضا بیرانوند با دریافت یک گل، ثبت ۴ سیو و ۲ دفع توپ یکی از بهترین بازی‌های فوتبالی‌اش را ثبت کرد و بهترین بازیکن آزادی در بازی پرسپولیس - السد شد.

او روزهای خوبش را می‌گذراند اما بیشتر از اینکه در لیگ خوب باشد، نمایش‌های درخشانش را در لیگ قهرمانان آسیا به نمایش گذاشته است. در دیدار رفت و برگشت، الدحیلی‌ها خیلی نتوانستند خطرساز شوند اما در دوحه او یک شوت از راه دور را به زیبایی گرفت و در بازی برگشت هم خروج‌های بسیار خوبی داشت.

 بیرانوند با پرسپولیس به نیمه نهایی آسیا رفت. در قطر ۷ بار دروازه تیمش را نجات داد و بارها ضربات اکرم عفیف، حسن الهیدوس و ژاوی را مهار کرد و در شبی که پرسپولیس با محرومان و مصدومان زیادی پا به میدان گذاشته بود، مطمئن ظاهر شد و توانست عنوان بهترین بازیکن هفته لیگ قهرمانان آسیا را هم از آن خود کند.

عملکرد او در بازی برگشت مقابل السد اما نمایشی ویژه بود. تعداد سیوهایش نسبت به بازی رفت کاهش یافت اما تمام توپ‌هایی که مهار کرد، موقعیت‌های صددرصد گل بود. آن چه حالا بیشتر در یادها مانده، سیو یک تک به تک در پایان نیمه اول و البته مهار ضربه سر دیدنی ژاوی در دقیقه ۸۶ است. این دو بدون شک مهم‌ترین سیوهای بیرانوند در لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ بودند. او همچنین ۲ دفع توپ هم داشت و مثل بیشتر مواقع در خروج‌ها مطمئن عمل کرد.

نکته مهمی که باید مورد توجه قرار بگیرد، سیوهای متفاوت بیرانوند است. او همانطور که در شوت‌ها قابل قبول نشان می‌دهد، در سیو ضربات سر هم مطمئن است و در تک به تک‌ها نیز تمام تلاشش را می‌کند تا گل نخورد؛ تلاشی که این اواخر اغلب موفقیت‌آمیز بوده است.

همین عملکرد قابل قبول، بعد از درخشش در جام‌جهانی، او را مورد توجه رسانه‌های جهان قرار داده است. همه مهار ضربه ژاوی از سوی او را به پنالتی ناکام رونالدو می‌چسبانند تا تلاقی ناکامی نام‌های بزرگ فوتبال در برابر بیرانوند، از او یک دروازه‌بان بزرگ بسازد.

در چنین شرایطی، توپ طلای آسیا، نزدیک‌ترین پاداشی است که می‌تواند بعد از توپ رونالدو و ژاوی، در دستان او بنشیند.

بازیکن سال فوتبال آسیا جایزه‌ای است که به بهترین بازیکن فوتبال آسیا داده می‌شود. این جایزه از سال ۱۹۸۴ به‌طور رسمی اهدا می‌شود و نام رسمی آن «جایزه بازیکن سال سانیو کنفدراسیون فوتبال آسیا» است. بعد از علی کریمی که در سال ۲۰۰۴ به‌عنوان مرد سال فوتبال آسیا معرفی شد دیگر هیچ فوتبالیستی از کشورمان نتوانسته این جایزه را از آن خود کند و حالا بعد از ۱۴ سال بیرانوند می‌تواند بار دیگر نام ایران را در مراسم برترین‌های فیفا مطرح کند.

انتخاب مرد سال فوتبال آسیا بر اساس نمراتی است که به هر بازیکن فقط در بازی‌های‌ ای اف سی و فیفا داده می‌شود. بیرانوند در سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۲ بازی برای پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا انجام داده، ۷ بازی دوستانه با پیراهن تیم ملی داشته و ۳ بار هم در جام جهانی روسیه به میدان رفته است. ۲۲ بازی در سال ۲۰۱۸ و ثبت ۱۱ کلین‌شیت و نمایش‌های درخشان در لیگ قهرمانان و بخصوص جام جهانی نشان می‌دهد که بیرانوند نمرات بالایی از ناظرین ای‌اف‌سی گرفته است. او با توجه به این نمرات، به احتمال فراوان یکی از ۳ کاندید نهایی در مراسم برترین‌های آسیا خواهد بود و شانس زیادی هم برای کسب توپ طلای آسیا خواهد داشت.

با این حساب تیمی که برنده توپ طلا را مشخص می‌کند، به بازی‌های خانگی توجه زیادی دارد و بدون شک عملکرد بیرانوند در جام جهانی و آسیا را هم رصد کرده است. اگر پرسپولیس قهرمان آسیا شود، بیرانوند نامزد اول توپ طلا خواهد بود و شاید کاندیدای بعدی هم بازیکنی نظیر سیدجلال حسینی از تیم پرسپولیس باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز