خبرگزاری کار ایران

گزارش هفتگی، از دلنوشته‌های مردمی، در خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۷۸۴

دلنوشته‌های مردمی، در خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی منتشر شد.

به گزارش ایلنا، در هفته جاری، منتهی به دوم آبان ماه، علاوه بر بازدیدهای خاص از جمله: سفیر فلسطین در ایران، وزیر سابق صمت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و مدیرعامل شرکت ساماندهی شهرداری تهران، از خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی، تعداد ۶۰۰ نفر از هموطنانمان از سراسر کشور نیز از این خانه موزه، بازدید کردند. همچنین تعداد ۱۷ نفر از توریستهای کشور ترکیه هم طی هفته گذشته، از این مرکز بازدید داشتند.

 در بین یادداشت های این هفته به جای مانده از هموطنانمان، در دفتر یادبود خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی، به دلنوشته های جالبی بر می خوریم که به دلیل  رعایت اختصار، مجبوریم  به انعکاس گزیده ای از آنان، آنهم به طور مختصر بسنده کنیم.

 هم وطنی که پس از مداوای بیماری قلبی خود، در بیمارستان قلب جماران، از خانه موزه بازدید کرده، در یادداشت خود آورده است:".. آمدم تهران، بیمارستان قلب جماران، سعادتی شد منزل یار امام، جناب حاج آقا هاشمی رفسنجانی را دیدم. بیمار قلبی هستم ولی منزل هاشمی را دیدم، خیلی ناراحت شدم. انشالله بتوانیم این انقلاب را حفظ و راه حاج‌آقا را ادامه دهیم."

 بازدیدکننده دیگری، با مدرک کارشناسی، در دلنوشته خود، این چنین می نویسد:"... امید، بذر هویت ماست.....در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران، فقدان چهره بزرگی همانند آیت الله هاشمی رفسنجانی، به شدت احساس می شود.

او که مایه اطمینان خاطر نظام و آرامش ملت بود، در گردنه‌های سخت دوران.

 باشد که در ادامه، بتوانیم ذره ای همانند شخصیت ایشان را، در میان جوانان و دانشجویان بیابیم".

 هموطن دیگری با مدرک تحصیلی فوق لیسانس راه و ساختمان، پس از بازدید از مجموعه خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی، با کتابت متن  کوتاهی آورده است:"... فرصتی شد، در تاریخ ۲۶ مهرماه، از خانه مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، در جماران دیدار نمایم. به یادم آمد تلاش های فراوان ایشان، در جهت سازندگی کشور که بنده نیز عضو کوچکی از آن مجموعه بودم. خداوند، روح ایشان را قرین رحمت نموده و اجر اخروی به تلاش بی وقفه اش رحمت فرماید".

 بازدیدکننده محترم دیگری با مدرک تحصیلی لیسانس، دلنوشته خود را این چنین تحریر کرده است:" سلام و درود خدا بر مرحوم مغفور، حضرت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی بهرمانی(ره). فرصتی شد تا از بیت ایشان که در حقیقت، خانه مقاومت و پایداری باید نام برد، دیدن کنم. انشاالله، راه و روش ایشان، در ادامه رسیدن به حضور حضرت عصر (عج) ادامه داشته باشد."

 یا در دلنوشته هم وطن عزیز دیگری، با مدرک لیسانس، می خوانیم:" آنقدر هاشمی برایم عزیز بود که فوت ایشان، همزمان بود با فوت مادرم.  برپایی این موزه، به حق، موجب رشد و نمو تاریخ اصیل انقلاب و پایه های اصلی آن که قطعاً مرحوم حضرت آیت الله هاشمی از آن جمله است،می شود. روحش شاد و انشاءالله ادامه دهنده راهش باشیم. روح سردار سازندگی انقلاب همیشه شاد و خرم باشد. یاد ایام جنگ(به خیر) که هر وقت در تهران بودم، اگر امام نماز جمعه هفته، آن مرحوم بود، حتما به عشق آن حضرت می آمدم و به خطبه های کوبنده، جذاب، دقیق و انقلابی او از جان و دل گوش می دادم. روحش غریق رحمت باد.

 در یکی دیگر از دلنوشته ها، به قلم بازدیدکننده محترمی با مدرک تحصیلی لیسانس، آمده است:"

....خدا را شاکرم در زمانی زندگی کردم که در فضای آن، مردی حضور داشت که در تاریخ ماند. هاشمی، مردی بود برای تمام دنیا. مردی بود که هرگز کسی را ندیدم از او غمی به دل داشته باشد. خدایا، برای روح آن سفر کرده، بهترینها را آرزو دارم و بر سر سفره ائمه اطهار(ع) میهمانش دار. از خداوند متعال، آرزوی سلامتی برای تمام بازماندگان ایشان دارم.

 بازدیدکننده عزیز دیگری که در مقابل مدرک تحصیلی خود نوشته:" در مقابل حاجی بی سواد" در متنی که از خود به جای گذاشته این چنین می نویسد.... امروز برای عمل آنژیو با برادر ها  و دیدن مادر به بیمارستان(جماران) آمدم . سعادتی بود برای دیدن منزل مرحوم حاج آقا رفسنجانی. واقعا حس خوبی به ما دست داد. دوران حاجی آقا، واقعا دوران تکامل و پیشرفت بود و انسان به آینده اش و همینطور فرزندانمان امیدوار بودیم. حیف که زود رفت و نتوانست آنچه را که امام برای مردم ما می خواست به ثمر برساند. روحش شاد. مردی بزرگ که در آینده نه چندان دور، تاریخ همه چیز را برای مردم آن روشن خواهد کرد. به امید آن روز."

در دو دل نوشته کوتاه به جای مانده از  بازدیدکنندگان خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی، می خوانیم:".. با آمدن به اینجا احساس خوبی نسبت به ایشان پیدا کردم و فضای خانه را دارای انرژی مثبت زیادی دیدم.

در کل خوشحال شدم آمدم اینجا. خدا رحمتشان کند. روحت شاد ای یار امام.خدا بیامرزدش.

....سیاستمدار بی ‌عیب و تمام قد در نظام جمهوری اسلامی ایران. روح بزرگوارشان قرین رحمت الهی.

 و این دل نوشته ها همچنان ادامه دارد.....

بیمار قلبی هستم، ولی منزل هاشمی را دیدم خیلی ناراحت شدم.

مردی بزرگ که در آینده نه چندان دور، تاریخ همه چیز را برای مردم روشن خواهد کرد.به امید آن روز.

منبع : سایت خانه موزه آیت الله هاشمی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز