خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل خبر داد:

اعزام کاروان‌های درمانی برای ارائه خدمات درمانی به زائرین اربعین

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۶۸۵

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل از اعزام سه تیم تخصصی پزشکی برای دومین سال متوالی به منظور ارائه خدمات درمانی به زائرین اربعین خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید فرزاد جلالی با بیان این مطلب، اظهار داشت: تیم های تخصصی پزشکی با همکاری بسیج جامعه پزشکی بابل و قرارگاه جهادی سجادیه مازندران برای دومین سال متوالی شامل سه تیم 208 نفره از کادر تخصصی، درمانی و خدماتی دانشگاه علوم پزشکی بابل به همراه دارو و تجهیزات لازم برای خدمت رسانی به زائرین اربعین اعزام شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه تیم های اعزامی کاملا تخصصی و کاربردی هستند، ادامه داد: یک تیم ۱۳۲ نفره شامل ۱۴ پزشک متخصص و عمومی، ۵ دندانپزشک، ۳ داروساز، ۵۹ پرستار، ۲ ماما، ۲۰ پرسنل داروخانه، ۲۹ منشی، مترجم زبان عربی، کادر پشتیبانی و تاسیسات از دانشگاه علوم پزشکی بابل با همکاری قرارگاه جهادی سجادیه مازندران اعزام شدند که در موکب امام رضا (ع) عمود ۲۸۵ مستقر هستند و به زائرین اربعین، خدمات درمانی ارائه می کنند. 
 
جلالی افزود: به جهت حضور دندان پزشکان و ارائه خدمات به زائرین در گروه اعزامی، دو یونیت دندانپزشکی توسط دانشگاه ارسال شد.
 
وی در ادامه گفت: تیم دیگر یک گروه ۷۰ نفره بسیج جامعه پزشکی که با همکاری موکب فاطمه‌الزهرا(س) بابل اعزام شدند شامل ۴۰ نفر از واحدهای تابعه علوم پزشکی بابل و ۳۰ نفر از داوطلبان واحدهای خصوص و دولتی دیگر از بسیج جامعه پزشکی شهرستان بابل هستند که ۴ متخصص طب اورژانس ، یک متخصص جراح عمومی، یک متخصص اطفال، یک متخصص پوست، یک فوق تخصص داخلی و ریه، ۲ دندانپزشک، ۸ پزشک عمومی و ۲۸ پرستار و ماما و همچنین یک تیم ۲۵ نفره پزشکی آزاد در این گروه حضور دارند و به صورت کاملا داوطلبانه و با هزینه شخصی اعزام شدند.
 
جلالی با اشاره به اینکه یکی از مزیت های تیم اعزامی بسیج جامعه پزشکی، وجود ۴ متخصص طب اورژانس است که می تواند در شرایط بحرانی بسیار مفید واقع شود، ادامه داد: تیم پزشکی اعزامی در کنار موکب فاطمه الزهرا با گنجایش اسکان ۷ هزار زائر در عمود ۱۴۰۰ در یک مدرسه  مستقر خواهند شد و به ارائه خدمات سرپایی و تخصصی به زائرین خواهند پرداخت.
 
وی همچنین اضافه کرد: بخشی از داروهای مورد نیاز توسط دانشگاه علوم پزشکی بابل و بخش قابل توجهی توسط نذورات مردمی تهیه شده است.
 
جلالی با توصیه به زائران برای سفر به کربلا در اربعین گفت: با توجه به اینکه دمای هوا در شب و روز بسیار متغیر است، لذا توصیه اصلی به زائران این است که پوشش مناسب همراه داشته باشند و از کفش و کوله مناسب راهپیمایی استفاده کنند و علاوه بر زائرانی که داروهای خاص مثل قلبی ریوی، فشار خون و دیابت مصرف می‌کنند، داروهای خود را به میزان کافی همراه داشته باشند.
 
وی در ادامه افزود: ارائه خدمات در اربعین توسط تیم های درمانی اعزامی از ۲۷ مهر آغاز شد و تا ۱۰ آبان ادامه خواهد یافت.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل از اعزام کاروان اورژانس ۱۱۵ دانشگاه خبر داد و بیان کرد: ۶ پرسنل اورژانس به همراه یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک دستگاه آمبولانس به استان ایلام جهت خدمت رسانی به زائرین اربعین اعزام شدند.
 
وی تصریح کرد: این کاروان برای چهارمین سال متوالی است که در مناطق مرزی حضور فعال دارد و در سال گذشته بیش از ۶۰۰۰ هزار مراجعه کننده داشته و همچنین حدود ۲۰ بیمار را به مراکز درمانی منتقل کرده است.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه همکاران اورژانس بتوانند خدمات موثری به زائرین اربعین ارائه کنند، گفت: امیدواریم این مسیر پر اجر و ثواب، هر روز مشتاقان بیشتری را به سمت خود جذب کند و باعث افتخار است که این دانشگاه  در این حرکت بی نظیر در دنیا  و بی سابقه در تاریخ قدم کوچکی در ادای دین به سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین برمی دارد.

جلالی در پایان یادآور شد: موجب افتخار بود که وزیر بهداشت در بازدید از موکب درمانی امام رضا (س) که توسط دانشگاه علوم پزشکی بابل و قرارگاه جهادی سجادیه مازندران برپا شده بود، از نحوه ارائه خدمات به زائرین اربعین اظهار رضایت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز