خبرگزاری کار ایران

تمام ملاقات‌های قلعه‌نویی و استقلال/ ژنرال تنها کسی که شفر را دبل کرد

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۴۹۰

جمعه استقلال به مصاف سپاهان می‌رود تا چهارمین رویارویی وینفرد شفر و امیر قلعه‌نویی شکل بگیرد. ژنرال که اغلب برابر مربی‌های خارجی بازنده است تا اینجا به لحاظ آماری از سرمربی آلمانی آبی ها جلو افتاده و در 3 رویارویی قبلی 2 برد از شفر گرفته است.

به گزارش ایلنا،جمعه استقلال به مصاف سپاهان می‌رود تا چهارمین رویارویی  وینفرد شفر و امیر قلعه‌نویی شکل بگیرد. ژنرال که  اغلب برابر مربی‌های خارجی بازنده است تا اینجا به لحاظ آماری از سرمربی آلمانی آبی ها جلو افتاده و در 3 رویارویی قبلی 2 برد از شفر گرفته است.شاید این موضوع به حضور امیرخان در تمرینات بایرن لورکوزن و آشنایی‌اش با سبک فوتبال ژرمن‌ها بی‌ربط نباشد! پس فردا شفر این فرصت را در اختیار دارد تا مقابل قلعه‌نویی کفه ترازو را به نفع خودش سنگین کند. چند نکته جالب در رویارویی این 2 مربی وجود دارد. اول اینکه هر بار که یکی از آنها برنده شده به لطف درخشش و گلزنی یک بازیکن خارجی بوده و شفر در 3 بازی قبلی نتوانسته در 45 دقیقه دوم یا همان نیمه مربیان قلعه‌نویی را شکست بدهد که شاید دلیل این موضوع شناخت بالای ژنرال از بازیکنان استقلال باشد.  

شکست شفر در اولین جدال

اولین رویارویی وینفرد شفر و امیر قلعه‌نویی 15 دی سال 96 اتفاق افتاد و استقلال و ذوب‌آهن در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف هم رفتند. استقلال با گل دقیقه 31 وریا غفوری از حریف پیش افتاد تا با توجه به اوج گرفتن آبی‌ها در آن دوران تصور شود یک برد شیرین دیگر برای شفر و شاگردانش در راه است. اما ابتدا استنلی کی‌روش در دقیقه 61 و ازروی نقطه پنالتی بازی را به تساوی کشید و روی یک سانتر و ضربه سر عالی محمدرضا حسینی در دقیقه 1+90 این تیم ژنرال بود که در نیمه مربیان ورق بازی را برگرداند و برنده از میدان خارج شد.

قلعه‌نویی دبل کرد

بعد از بازی برگشت لیگ هفدهم، دومین رویارویی شفر و قلعه‌نویی 17 اردیبهشت اتفاق افتاد. آنها بازهم در فولادشهر به یکدیگر رسیدند، اما این بار در قالب لیگ قهرمانان آسیا باهم ملاقات کردند. بازهم پیرمرد آلمانی در نیمه مربیان بازنده شد. شباهت این بازی به دیدار قبل، گل خوردن استقلال از روی نقطه پنالتی و توسط یک خارجی در دقیقه 2+90 به این ترتیب ژنرال بازهم با کمک یک بازیکن خارجی  توانست مربی خارجی استقلال را شکست بدهد. این برای اولین بار بود که شفر با استقلال 2 بار پیاپی از یک مربی‌ای شکست می‌خورد! تا امروز ژنرال تنها مربی است که موفق شده 2 بار شفر را با استقلال شکست بدهد.

طلسم‌شکنی در سومین رویارویی

سومین رویارویی که 25 اردیبهشت ودر قالب دیدار برگشت لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی برگزار شد پایان ناکامی‌های شفر برابر قلعه‌نویی بود. با درخشش مامه بابا تیام استقلال بازی را 3 بر یک برد. مهاجم سنگالی دقیقه 11 از روی نقطه پنالتی استقلال را پیش انداخت. او در دقیقه 41 بازهم گلزنی کرد تا تیم شفر نیمه اول را برنده به رختکن برود. مهاجم خارجی استقلال در دقیقه 64 بازهم موفق به گلزنی شد اما یکی از گل‌های خورده را قاسم حدادی‌فر در دقیقه 65 پاسخ داد تا در مجموع دیدار رفت و برگشت، این شفر باشد که مچ ژنرال را می‌خواباند!

مردان ویژه شفر و ژنرال

 شفر و قلعه‌نویی جمعه برای چهارمین بار باهم روبرو می‌شوند تا پیرمرد آلمانی بیش از مربی دیگری با ژنرال روبرو شده باشد. امیر تیمش را عوض کرده اما هنوز شباهت‌هایی با فصل قبل دارد. او استنلی کی‌روش، خالد شفیعی و بختیار رحمانی را از ذوب آهن با خودش به سپاهان دیگر تیم اصفهانی برد. کی‌روش که فصل قبل یک بار به استقلال گلزنی کرده در لیگ امسال 6 گله است. سجاد شهباززاده مهاجم فصل گذشته استقلال که از سوی شفر در لیست مازاد قرار گرفت هم دیگر مهاجم سپاهان است که انگیزه‌های فراوانی برای قرار گرفتن مقابل استقلال و شفر دارد. او با 3 گل زده به همراه ساسان انصاری دومین گلزن برتر سپاهان محسوب می‌شود. اما در این طرف میدان هم علی کریمی شرایط و انگیزه‌های مشابهه شهباززاده دارد. مرتضی تبریزی مهاجم فصل گذشته ذوب آهن هم از دیگر مردان ویژه این بازی به شمار می‌رود. وریا غفوری هم مانند استنلی کی‌روش بهترین گلزن استقلال تا اینجای بازی‌هاست و فصل قبل به تیم قلعه‌نویی گل زده است. البته وریا نصف کی‌روش گل زده است. اگر این بازی هم شرایط 3 بازی قبل را داشته باشد احتمالا پنالتی خواهد داشت و یک خارجی در آن گلزنی می‌کند. حالا این خارجی استنلی کی‌روش است یا طارق همام، الحاجی گرو یا مارکوس نیومایر، هنوز مشخص نیست!

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز