خبرگزاری کار ایران

فرماندار شفت عنوان کرد:

اقدام موثری از آب منطقه ای در شفت دیده نشده است

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۴۰۲

فرماندار شهرستان شفت گفت: بعد از ۲ هفته از وقوع سیل؛ اقدام موثری از آب منطقه ای در شهرستان شفت دیده نشده است.

به گزارش ایلنا از شفت، علی اوسط اکبری مقدم معاون عمرانی استانداری گیلان با همراهی محمدرضا محسنی فرماندار شفت از برخی مناطق سیل زده این شهرستان بازدید کرد.

فرماندار شفت در نشست پیش از این بازدید با اشاره به اینکه در روزهای 13 و 14 مهرماه سال جاری شاهد بارش 166 میلی متری باران در این شهرستان بودیم، افزود: طغیان رودخانه‌ها و به راه افتادن سیل بالغ بر 17.5 میلیارد تومان خسارت به شهرستان شفت تحمیل کرد که بخش عمده آن مربوط به سازمان آب منطقه ای گیلان است.

وی با بیان اینکه ساماندهی رودخانه ها و عملیات پیشگیرانه می‌توانست حجم خسارات وارده در شهرستان شفت را به مراتب کاهش دهد، افزود: بیش از 2 هفته از از وقوع سیل می گذرد اما جای آب منطقه ای در بحران خالی بود و تاکنون اقدام موثری از سوی این دستگاه دیده نشده است.

محسنی با اشاره به اینکه تمامی سردهنه های اصلی رودخانه ها در جریان طغیان رودخانه ها تخریب؛ و قبل از فصل کشاورزی نیازمند ترمیم و بازسازی است افزود : سرعت اجرای سده نهزم با وجود تخصیص اعتبار به کندی پیش رفت و سده صیقل کومه نیز اکنون آسیب دیده است و آب منطقه ای باید به میدان بیاید. 

وی در ادامه با اشاره به جزییات آسیب زیرساخت ها در ویسرود، میرسرا، کاظم آباد، زردکام، سفید مزگی، چوبر ، امامزاده ابراهیم ، بابارکاب ،امامزاده اسحاق، گنجار، لاسک، مبارک آباد، جیرده ، لپوندان و برخی از روستاهای  دیگر افزود : پیشگیری مانع تکرار بحران ها می شود و در این راستا از همه ظرفیت ها باید بهره برد.

فرماندار شفت در پایان نیز از تلاش های بخشداران ، اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، برق ، گاز و آبفار برای انجام ایمن سازی و اقدامات اولیه قدردانی کرد و افزود : دستگاه های اجرایی و خدماتی در کنار هم باشند و از همه ظرفیت ها برای پیشبرد اهداف استفاده کنند.

توزیع اعتبارات بازسازی بر اساس اولویت انجام می شود

معاون عمرانی استانداری گیلان نیز با اشاره به اینکه حوادث غیرمترقبه هر ساله تکرار می‌شود و  هیچ علمی تا کنون نتوانسته آسیب های ناشی  از آن را به صفر برساند، گفت: با ارایه راهکارها می‌توان آسیب ها را به حداقل رساند و از سوی دیگر هر حادثه ، فرصتی را ایجاد می کند که باید از آن به نحو احسن بهره برد.

علی اوسط اکبری مقدم با بیان اینکه وقوع سیل در 12 شهرستان گیلان خسارات زیادی را به بار آورد، افزود : شهرستان های رودسر ، فومن ، شفت و تالش در حوزه راه های ارتباطی بیشترین آسیب را دیده اند و خسارات سیل در املش نیز بیشتر در حوزه ابنیه و پل بوده است .

وی با اشاره به اینکه توزیع اعتبارات برای بازسازی خسارات بر اساس اولویت انجام می شود افزود : دستگاه ها اجرایی و خدماتی باید از ظرفیت‌های ایجاد شده پس از سیل و مشارکت‌های مردمی برای تسریع در کار بهره‌گیری کنند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز