خبرگزاری کار ایران

به مناسبت گرامیداشت دهه فجر؛

40 عنوان برنامه به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۳۵۴

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان بر ضرورت توسعه ایثار اجتماعی در جامعه تاکید کرد و گفت: به مناسبت دهه فجر امسال ۴۰ عنوان برنامه به همت این نهاد در استان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علی کاظمی، شامگاه دیروز در جلسه اجرایی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان و با حضور اعضای ستاد اجرایی ستاد ، گفت: تقسیم کار در معاونت ها و شهرستان های تابعه استان در راستای هر چه باشکوهتر برگزار شدن جشن های انقلاب انجام شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، با یادآوری اینکه جشن‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با شعار افتخار به گذشته و امید به آینده و در قالب 40 عنوان برنامه برگزار خواهد شد، ادامه داد: برنامه های دهه فجر مصادف با روز شهدا از 12 بهمن تا 22 اسفند اجرا می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار اجتماعی در جامعه به ویژه در بین جوانان خاطرنشان کرد: باید در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و نهادینه کردن فرهنگ انقلاب اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه توسعه داد.

به گفته کاظمی به مناسبت گرامیداشت 13 آبان روز دانش آموز، یادواره شهدای دانش آموز با مشارکت آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

در ادامه این جلسه نماینده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به طرح های محرومیت زدایی و آبرسانی به 85 روستا توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی گفت: فعالیت 150 ‌گروه جهادی توسط بسیج سازندگی را از جمله برنامه های دهه فجر اعلام کرد.

 مستندسازی، رونمایی از کتاب خاطرات شهید حمید احدی و رونمایی از آلبوم موسیقی از جمله برنامه های حوزه هنری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عنوان شد.

همچنین به صدا درآمدن زنگ انقلاب در روز شنبه 13 بهمن، دیدار دانش آموزان با خانواده شهدای دانش آموز، جانبازان و به ویژه جانبازان بالای 70 درصد، تبیین تاثیر جوانان و نوجوانان در پیروزی انقلاب با روایتگری راویان، برگزاری میهمانی لاله ها، تجلیل از ایثارگران، دیدار تعدادی از فرزندان شهید و جانبازان۷۰ درصد با امام جمعه، تجلیل از دانش آموزان برگزیده جشنواره ایثار و شهادت و برگزاری یادواره شهدا از برنامه های آموزش و پرورش در راستای گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اعلام شد.

 1357 دیدار با خانواده شهدا در قالب طرح سپاس با مشارکت دستگاه های اجرایی استان در دهه فجر، اجرای طرح پایش سلامت جانبازان بالای 40 درصد، برگزاری مسابقات و برنامه های فرهنگی و ورزشی، برگزاری 40 یادواره شهید در 40 مکان مختلف استان و معرفی 40 خدمت شاخص بنیاد شهید به ایثارگران از جمله برنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در دهه فجر عنوان شد.

تجلیل از 40 ایثارگر اجتماعی استان، تجلیل از 40 مروج فرهنگ ایثار و شهادت، تجلیل از 40 نخبه و سرآمد علمی ایثارگر، برگزاری مسابقه از کتاب چهل حدیث امام خمینی(ره)، برگزاری مسابقه حفظ 40 سوره از قرآن کریم، تجلیل از خانواده شهدای چهل ساله استان، برگزاری همایش تکریم خانواده جانبازان و تجلیل از ادارات فعال در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را هم از دیگر برنامه های بنیاد شهید در گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد.

پخش 40 عنوان برنامه از صدا و سیما با موضوع ایثار و شهادت، اجرای 40 برنامه شهیدپژوهی با مشارکت دانش آموزان، برگزاری یادواره شهدای زن به مناسبت تقارن دهه مبارک فجر با ایام فاطمیه، خاطره نگاری از 40 شهید، احصاء 40 چالش و تهدید در موضوع ایثارگری و قانون جامع ایثارگری و مطالبات ایثارگری، ایجاد 40 المان در نقاط مختلف استان از شهدا اعم از محل شهادت، محل اعزام به جبهه ها و محل های مختلف انقلابی، نواختن زنگ انقلاب و برگزاری مراسم زیارت عاشورا، از دیگر برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان به مناسبت دهه فجر امسال است.

طراحی پوستر، طراحی و تعویض تابلوهای شهری، هماهنگی جهت بازدید کارکنان ادارات به ویژه دانش آموزان از موزه شهدا، برگزاری مراسم گلباران مزار شهدا در 40 گلزار شهید، نصب بنر تبریک دهه فجر، ارسال پیام تبریک به کارکنان، عیادت از جانبازان بستری در بیمارستان و رونمایی از محصولات فرهنگی با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت را نیز از دیگر عناوین برنامه های گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اعلام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز