خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی و مصرف سوخت:

روزانه ۱۰ تا ۳۵ میلیون لیتر قاچاق سوخت صورت می‌‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۲۵۲

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی و مصرف سوخت تاکید کرد: ایران در حال حاضر حدود چهار برابر استاندارد جهانی مصرف سوخت دارد که باید با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از این رقم کم کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن دلاویز، مدیرعامل شرکت بهینه‌‌‌‌سازی و مصرف سوخت در مراسم امضای تفاهنامه بین وزارت نفت و شهرداری تهران گفت: امنیت انرژی امروز در پی امنیت سیاسی است و کشورهای غربی و پیشرفته با سرمایه‌‌‌گذاری بر انرژی‌‌‌های تجزیه‌‌‌‌پذیر در حال عبور از مرزهای استاندارد هستند.

وی افزود: ما هم باید با برنامه‌‌‌‌ریزی صورت گرفته و بدون مشکلات و تنش‌‌‌های داخلی از تحریم‌‌های فعلی عبور کنیم تا از برنامه‌‌های جهانی عقب نمانیم.

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی و مصرف سوخت با بیان اینکه در حال حاضر کشور ما ۳۵ میلیون بشکه فقط در بخش حمل و نقل مصرف سوخت دارد و روزانه ۱۰ تا ۳۵ میلیون لیتر قاچاق صورت می‌‌گیرد، اظهار داشت: ۵۰ درصد یارانه سوخت به سه دهک جامعه تعلق می‌‌گیرد که با برنامه‌‌ریزی صورت گرفته می‌‌توانیم مصرف بهینه‌‌تر کنیم.

دلاویز با تأکید بر اینکه باید فرهنگ بهینه‌سازی مصرف سوخت را نهادینه کرد، گفت:  از شهرداری تقاضا دارم مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان و برچسب انرژی برای ساختمان‌هایی که می‌خواهند پروانه ساخت بگیرند، رعایت شود.

دلاویز ادامه داد: در حوزه خانگی نیز در سال ۳۸۵ میلیون نفت خام مصرف می‌‌‌کنیم و باید با فرهنگ‌سازی در مدارس و بخش خانگی و البته استانداردهای خانه‌‌‌سازی از این رقم بکاهیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز