خبرگزاری کار ایران

داستان ادامه دار استقلال و خارجی ها در CAS

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۰۹۹

درگیری باشگاه استقلال با پرونده‌های بین‌المللی تمامی ندارد و طلبکاران یکی بعد از دیگری این باشگاه را به چالش می‌کشند.

به گزارش ایلنا، پیش‌تر بازیکنانی همچون پروپئیچ و یازالده درخواست باقی‌مانده دستمزد خود را از باشگاه استقلال کردند که مدیران سابق این باشگاه به درخواست‌های آنها توجهی نکردند و نتیجه آن شد که هر دو بازیکن شکایتی را به فیفا بردند تا از طریق این مرجع به حق و حقوق خود برسند. در حال حاضر باشگاه استقلال درگیر پرونده این دو بازیکن است و دفاعیاتی را به دادگاه عالی cas ارائه داده تا شاید مانع از صدور جرایم سنگین از سوی فیفا شود.

در عین حال اما شکایتی دیگر ذهن مدیران کنونی باشگاه استقلال را سخت درگیر خود کرده است؛ شکایتی که مربوط می‌شود به زمان مدیریت سیدرضا افتخاری و پندار توفیقی؛ مدیرانی که وقتی بر مسند کار تکیه زدند مدعی بودند مانند مدیران سابق استقلال هیچ بدهی از خود برجا نمی‌گذارند و کارنامه مالی درخشانی را به ثبت خواهند رساند.

دو مدیر همواره مدعی و منتقد مدیران سابق اما حالا یک پرونده 360 هزار دلاری هم روی دست باشگاه استقلال گذاشته‌اند و مشخص نیست که سران باشگاه استقلال با وجود مشکلات مالی که درگیر آن هستند آیا بتوانند از پس این پرونده هم برآیند یا خیر. ماجرا برمی‌گردد به شکایت بویان نایدنف، بازیکن مقدونیه‌ای از باشگاه استقلال. قراردادی که با این بازیکن بسته شده بدون فکر و آینده‌نگری بوده و در شرایطی که هیچ بازدهی مناسبی برای استقلال نداشت حالا در خانه‌اش نشسته و از باشگاه استقلال 360 هزار دلار طلب کرده است.

نایدنف طبق قوانین فیفا نمی‌تواند با تیم جدیدی قرارداد منعقد کند تا تکلیف قراردادش با باشگاه استقلال مشخص شود. البته نایدنف از این شرایط چندان هم ناراضی نیست. او که خواهانی ندارد بدون اینکه زحمتی بکشد 360 هزار دلار به جیب خواهد زد و باشگاه استقلال را سرانجام محکوم به پرداخت این مبلغ خواهد کرد. تجربه هم نشان داده بازیکنان خارجی حتی یک دلار هم به باشگاه استقلال تخفیف نمی‌دهند و همه دستمزدی که در قراردادشان با باشگاه درج شده را دریافت می‌کنند.

اینکه باشگاه استقلال با توجه به مشکلات عدیده مالی و افزایش قیمت دلار چگونه می‌تواند از پس این مشکل برآید و نایدنف را راضی کند مشخص نیست، اما شاید مدیران کنونی باشگاه استقلال ناچار شوند از کنار درآمدی که از حضور بازیکنان استقلال در جام جهانی به‌دست آمد، مبلغی را هم برای نایدنف در نظر بگیرند تا فعلا این پرونده خطری را برای باشگاه استقلال ایجاد نکند.

یکی از مسوولان باشگاه استقلال در این باره به ایران ورزشی گفت: «سعی می‌کنیم ابتدا از نایدنف تخفیف بگیریم. اگر نشد، سعی می‌کنیم با قسط‌‌بندی این مشکل را به‌طور مقطعی حل کنیم تا ببینیم در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد.» حال باید انتظار کشید و ببینیم نتیجه تلاش‌های باشگاه استقلال در خصوص این پرونده به کجا خواهد انجامید و آیا فتحی که خود را متخصص پرونده‌های این‌چنینی می‌داند آیا از پس این چالش برخواهد آمد یا خیر؟

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز