خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی زنجان تاکید کرد:

شرکت‌های خدماتی شهرک‌های صنعتی به دنبال ایجاد درآمد پایدار باشند

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۰۵۴

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان گفت: شرکت های خدماتی که امور اداره شهرک‌های صنعتی به آنها واگذار شده است به فکر ایجاد درآمد پایدار و وصول مطالبات خود باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ایرج احمدی در جلسه کمیته رسیدگی به مشکلات شهرک صنعتی اشراق زنجان با اشاره به اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان اجازه هزینه کرد در شهرک‌های صنعتی واگذار شده به شرکت های خدماتی را ندارد؛ تصریح کرد: متاسفانه بر اساس ضوابط و مقررات اجازه هزینه کرد در شهرک‌های واگذار شده را نداریم و این باعث از بین رفتن زیرساخت ها در برخی از این شهرک‌ها می شود.

وی با بیان اینکه در زمان واگذاری می بایست شهرک از لحاظ زیرساختی هیچ گونه مشکلی نداشته باشد؛ گفت: با توجه به اینکه این واگذاری ها با عجله و تحت فشار انجام گردیده بنابراین به این نکته توجه نشده است و هم اکنون نیز تنها با اخذ حق شارژ از واحدهای صنعتی نمی توان زیرساخت های یک شهرک را تامین کرد.

احمدی با ذکر اینکه به دنبال راهکار قانونی برای حل مشکل تکمیل زیرساخت و پیشگیری از فرسودگی تاسیسات در شهرک صنعتی اشراق زنجان هستیم؛ تصریح کرد: خوشبختانه اط لحاظ تامین برق، گاز و مخابرات در این شهرک مشکلی وجود ندارد و مشکل کمبود آب نیز با اضافه شدن ظرفیت چاه جدید حفاری شده برای کوتاه مدت حل شده و برای دراز مدت نیز برنامه ریزی مناسبی انجام داده ایم که امیدوارم با همکاری سایر مسئولان استان به نتیجه مطلوب برسد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان اضافه کرد: هم اکنون مشکل اصلی این شهرک از بین رفتن زیرساخت ها و فرسودگی تاسیسات آن از جمله فرسودگی تاسیسات شبکه جمع آوری فاضلاب و شبکه توزیع آب می باشد که نیازمند تخصیص اعتبارات کلان می باشد.

این مقام مسئول با اشاره به کارهای صورت گرفته در این شهرک نیز اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته از اول آبان ماه جمع آوری پسماندهای عادی و زباله های روزانه شهرک توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری انجام خواهد شد و همچنین مرکز طب کار شهرک نیز به زودی فعال می شود. همچنین پروژه اتصال این شهرک به راه آهن سراسری که چند سال مسکوت مانده بود؛ در حال اجرا است.

احمدی در پایان سخنان خود،  اظهار داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی پیگیر حل مشکلات واحدهای صنعتی استان از جمله شهرک صنعتی اشراق زنجان است و امیدوارم با حمایت های سازمان صنایع کوچک و همچنین مساعدت مسئولان استان بتوانیم در این زمینه گام‌های موثری برداریم.

در ادامه این جلسه ناصحی ، دبیر کمیته رسیدگی به مشکلات شهرکها و نواحی صنعتی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت:  از تیرماه امسال با توجه به شرایط به وجود آمده در صنعت و اقتصاد کشور کمیته ای در سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی با عنوان کمیته رسیدگی به مشکلات شهرک‌ها و نواحی صنعتی تشکیل شد تا با حضور نزدیک و تنگاتنگ مدیران دولتی و بخش خصوصی نسبت به احصا و حل مشکلات واحدهای صنعتی اهتمام ورزد.

وی با اشاره به اینکه واگذاری اداره امور شهرکها به شرکت های خدماتی مصوبه مجلس است عنوان داشت: متاسفانه این قانوان در بدو اجرا، مشکلاتی داشت که بعدا اصلاح شد و این مشکلات عدیده ای را برای شرکت های خدماتی تحویل گیرنده شهرکها و نیز شرکت شهرکهای صنعتی استانی به وجود آورد.

ناصحی با بیان اینکه سازمان صنایع کوچک در پی تسهیل امور در شرکت های استانی می باشد؛ تصریح کرد: بر همین اساس سازمان اختیارات را به شرکت شهرکهای صنعتی استان ها تفویض کرده و خود به وطیفه نظارتی‌اش عمل می کند.

وی در پایان با بایان اینکه رویکرد سازمان، حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرکهای صنعتی می باشد اظهار داشت: در این زمینه بخشنامه ها و مشوق هایی نیز صادر شده که از جمله آن‌ها می توان به بخشودگی جرایم دیرکرد واحدهای صنعتی اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز