خبرگزاری کار ایران

در شصتمین جلسه عادی شورای‌شهر انجام شد؛

ارائه برنامه جمشید رسایی نامزد تصدی شهردار رشت

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۸۱۸

جمشید رسایی با اشاره به قدمت شهرداری در شهر رشت ابراز داشت: شهرداری رشت از سال ۱۲۸۶ تشکیل شده و در ۱۱۱ سال ۶۹ شهردار به‌طور متوسط هر کدام ۱۹ ماه در این سمت حاضر بودند.

به گزارش ایلنا از رشت، جمشید رسایی گفت: در شهر رشت پیش از انقلاب در ۷۱ سال ۴۰ شهردار داشتیم و بعد از انقلاب ۲۹ شهردار در چهل سال تصدی این سمت را داشتند. شهر رشت دارای هفتصد هزار جمعیت ساکن و ثابت است و با توجه به موقعیت گردشگری رشت و تقریبا افزایش دو برابری این جمعیت در برخی ماه‌ها و توجه به وضعیت سیل مهاجرت به رشت باید برای آن برنامه ریزی شود.

رسایی با بیان این مطلب که حدود ۴۰۰۰ نفر پرسنل در شهرداری وجود دارد، افزود: باید با برنامه ریزی، تهدید نیروی انسانی مازاد را تبدیل به یک فرصت کرد.

وی ساماندهی پسماند، آلودگی منابع آبی شهر، کیفیت آسفالت شهری، مدیریت منابع و مصارف و درآمدهای ناپایدار شهرداری معضلاتی دانست که امروز شهرداری با آن درگیر است و باید در اسرع وقت اصلاح شود.

رسایی، ایجاد شفافیت در نظام مدیریت و تصمیم گیری با اطلاع رسانی و آگاهی بیشتر شهروندان و ایجاد ساز و کاری جهت تقلیل دعاوی شهرداری را جزو اولویت های خود در شهرداری دانست و ادامه داد:

در حوزه نیروی انسانی تقویت کارهای آموزشی و فرهنگی برای پرسنل و شهروندان با بکارگیری ظرفیت انجیوها جزو اهداف مد نظر این جانب است.

جمشید رسایی تقویت جایگاه شهرداری در مناسبات شهری از طریق ایجاد ارتباط مناسب با سایر دستگاه‌های اجرایی و ارتقا مناسبات با استانداری با بکارگیری ظرفیت خوب نمایندگان شهر رشت از اهداف خود در این حوزه بیان کرد.

وی افزود: رشت از لحاظ سرانه فضای سبز و پارک در شرایط نامناسبی بسر می‌رود و باید با استفاده از ظرفیت رودخانه‌های شهری سرانه فضای سبز و پارک‌های محله‌ای را ارتقا دهیم و در آن طرح‌های مناسب اقتصادی تعریف کنیم.

رسایی، توسعه فرهنگی و اجتماعی با توجه به سابقه رشت در این حوزه را جزو اهداف خود دانست و ایجاد فرهنگسراها و توانمندسازی فرهنگی جزو اهداف مد نظر خود در این حوزه ذکر کرد.

وی با اشاره به اهمیت حوزه حمل و نقل عمومی، ارتقا سطح خدمات با ارتقا ایستگاه‌های اتوبوس و افزایش تعداد سفرهای درون‌شهری با حمل و نقل عمومی با تجهیز خودروهای عمومی جزو برنامه‌های مد نظر در این حوزه بیان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز