خبرگزاری کار ایران

در جلسه کارگروه حفاظت از منابع آب لرستان اعلام شد ؛

تهیه الگوی کشت متناسب با ظرفیت منابع آب استان

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۴۶۷

استاندار لرستان در جلسه کارگروه حفاظت از منابع آب استان گفت: الگوی کشت متناسب با ظرفیت منابع آب استان تهیه شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، دکتر سید موسی خادمی در جلسه کارگروه حفاظت از منابع آب استان اظهار کرد: با توجه به مشکلات در حوزه آب استان باید بیشتر از دیگر استان‌ها برای رفع کمبودهای این بخش برنامه‌ریزی کرد و راهکارهای مناسب را ارائه دهیم.

وی افزود: در این رابطه طرح سازگاری با کم‌آبی با نظر کارشناسی دستگاه‌های اجرایی مربوطه نهایی شود تا بعد از تصویب به کارگروه ملی ارسال کنیم.

استاندار لرستان با بیان اینکه الگوی جدید کشت باید متناسب ظرفیت منابع آب استان تهیه شود، گفت: در تهیه الگوی کشت باید به اقتصاد مردم نیز توجه کرد، به گونه‌ای که اگر نوعی از کشت را برای مردم ممنوع یا محدود کردیم لازم است راهکار جایگزین آن نیز به کشاورزان پیشنهاد شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه جهاد کشاورزی برنامه کشت پیشنهادی خود را با محدود کردن کاشت محصولات آب‌دوست تنظیم کرده و با آب منطقه‌ای هماهنگ کند، افزود: سال گذشته با توجه به الگوی ارائه شده در برخی مناطق،  انحراف زیادی دیده شده بنابراین باید در سال جاری با همکاری دستگاه‌های اجرایی این مشکل کنترل شود.

خادمی با بیان اینکه چاه‌های غیرمجاز در شهرهای استان بر اساس نسبت و تعداد و با اولویت مناطق مشکل‌دار مسدود شود، افزود:  آب منطقه‌ای کنتورهای هوشمند را به روزرسانی کرده و نسبت به نصب آن با برق منطقه‌ای استان هماهنگ کند.

چاه‌های غیرمجاز استان ۱۳۴۵ حلقه بود که تا پایان سال ۹۶  از این تعداد ۵۴۳ حلقه پر شد، در سال جاری نیز تاکنون ۶۸ حلقه مسدود شده و در حال حاضر ۷۴۳ حلقه دیگر باقی مانده که بر اساس برنامه‌ریزی انجام گرفته تا پایان سال جاری ۲۱۰ حلقه چاه دیگر پر خواهد شد.

 

انتهای پیام/
الهه احمدی سبزواری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز