خبرگزاری کار ایران

جلیلی در نطق میان دستور:

چریک‌های جنگ اقتصادی را تحسین کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۱۲۰

یک نماینده مجلس تاکید کرد: همه پدیده های خطرناک به این دلیل است که هیچ موقع پیشنهادهای دانشمندان و محققان دانشگاهی را نتوانستیم و یا نخواستیم که پذیرا باشیم و به پیرامون سوالات برخواسته از آن ها پاسخ منطقی بدهیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی جلیلی شیشوانی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۹ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: وضعیت موجود حاکی از مشکلاتی اعم از فقر سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، مذهبی و حتی فقر بهداشت روان و هزاران فقر دیگر است.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همه پدیده های خطرناک به این دلیل است که هیچ موقع پیشنهادهای دانشمندان و محققان دانشگاهی را نتوانستیم و یا نخواستیم که پذیرا باشیم و به پیرامون سوالات برخواسته از آن ها پاسخ منطقی بدهیم. به خاطر همین پدیده های ناثواب، از محیط های آموزشی خیلی فاصله گرفته‌ایم، در صورتی که تمام راه حل های مسائل در دست دانشمندان و فرهیختگان دانشگاهی است.

وی گفت: با وجود همه غفلت ها، فراگیر شدن حق حقیقت را نمی توان محدود کرد و گستره ای که ایجاد می کند هر لحظه افق آفرینی می کند، پنهان کاری در آن محال است، پس نباید به جای تفاهم و دوستداری با علم و اندیشه در ترجیب بندی جملات خود از تقابل و علم ستیزی استفاده کنیم. چرا که نقص های تاریکی هیچ موقع کامل نمی شود و کل جامعه فراتر از اندیشه معلمان نمی توان رشد کند، ما به خاطر همین اسیب های اجتماعی را روز به روز، رو به افزایش می بینیم.

جلیلی ادامه داد: واقعیت ها، گرچه ممکن است ارائه غریبی از ملاحظات بیکاری، استبداد، ظلم و اهمال کاری و فاجعه سازی باشد، ولی تمام اهمیت را در مبارزه با وضع موجود و وضع مطلوب رقم می زند، اگر تصور شود که شکاف حاصل از آن ها با دلار پر می شود این خود فاجعه اجتماعی است، یعنی راهبردی برای تسخیر و مغلوب کردن نوآوری ها و کنجکاوی ها است و به واسطه آن ها نفوذهایی که پیوسته تمایل به معاوضه پرسش و واگرایی های رفتار نودوستی و همدلی دارد ر شرایط جنگ اقتصادی، دلار بیشتر از انسان ارزش پیدا می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: این رابطه مناسب و شایسته ای نیست، در جمهوری اسلامی، انسان ها را نباید به خاطر دلار اسیر کنیم، چرا که انسان ها توسط خداوند آفریده شدند و در اولویت اولی قرار دارند، دلار و پول کار دستی از انسان بوده و در درجه پایین تر اهمیت قرار دارد، متأسفانه در جامعه امروز ما، پول و دلار، ارباب و انسان بنده آن است، از این رو جهت گیری سازشی هر لحظه اوج می گیرد و برای رویارویی با این شرایط، فصل الخطاب و گفته ها و اعمال ما این جمله باشد که "حقوق برابر برای همه و امتیاز ویژه برای هیچ کس"، از آن جا که افراد مسئول از بطن مردم بر میخزند، باید با تکیه بر همراهی مردم، برای آنان کاری انجام دهند و در جایگاهی قرار نگیرند که به دلیل عدم استفاده کردن از منابع موجود، حقوق مردم را نادیده بگیرند.

وی افزود: نباید ابزار حکومت در جهت افزایش منابع کسی که موقعیتی برای تأمین نعمات از منابع قدرت دارد، مورد استفاده قرار گیرد، تمام موارد مطروحه به خاطر این است که علیه کسب صادقانه ثروت اختلاف می اندازیم و تمایلی برای سست کردن صنعت، اقتصاد و عقل معاش داریم، در صورتی که میتوانیم بر عکس این موضوعات، نرخ و شدت نهفتگی رفتار را طوری تعریف کنیم که تمامی شهروندان حق محفوظ داشتن، برخوداری از پیشرفت کاریشان را داشته باشند.

جلیلی ادامه داد: به هر شهروند ایران اسلامی، بزرگ ترین محرک را برای زحمتی صادقانه عطا کنیم، آن زمانی که به بهبود انسان ها بیشترین احترام گذاشته می شود، حقوق مالکیت محفوظ تر می ماند و متأسفانه کشورهای جهان سوم از نبود این حقوق مالکیت در رنج هستند و کشور ما، مستثنی از این کشورها نمی تواند باشد، بیاییم همگی با هم یک صدا با انسجام بیشتر تلاش کنیم برای مدنیتی که در آن هر کدام از اجتماع مطابق شایستگی و لیاقتش سهم ببرد.

وی افزود: باید جامعه ای را ساماندهی کنیم که در آن هیچ کس حق نداشته باشد که از اجتماع بیش از پاداش منصفانه برای خدماتش انتظار داشته باشد، همراه شویم برای وضعت قانونی که هیچ حق ندارد از اجتماع بیشتر از پاداش منصفانه برای خدماتی که به جامعه ارائه می کند؛ چشم داشته باشد و اگر بیش از این طلب کند، اعتماد و یقین داشته باشیم که به بهای ضرر دیگری منجر خواهد شد، در این صورت ناعادلانه نخواهد بود که مانع بی عدالتی در حق دیگران گردیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: همکاران عزیز، بیایید ناظر باشیم و نظاره بکنیم به کار کسی که بخواهد، خواه به واسطه قانون و خواه به واسطه قانون گریزی به حقوق دیگران تعدی کند، شرافت و شجاعت داشته باشیم و بگوییم که در هر مقامی باشی، تو نباید هرگز چنین بداخلاقی را مرتکب شوی، در بستر کنونی در برابر چنین دیدگاهی، شما به نسبت کوچک، اما در عین حال به لحاظ سیاسی و مالی، بسیار نیرومند کردند که حقیقتا به واسطه خط و مشی های ظلمانی بیشتر از همه به انتفاع می رسند و شماری بزرگی را به لحاظ نیاز به وابستگیشان، به نام چنین گروه هایی آمیخته می کنند که حمایتشان و اصوال متخاصم آن ها بر اساس آموزه های پیشین عرضه می گردد.

جلیلی تصریح کرد: چنین گروه‌هایی با هر عذر و بهانه‌ای برای واگذاری کنترل پول کاغذی مردم به بانک‌ها، تلاش می‌کنند تا بانک‌ها دو برابر و تولیدکنندگان یک برابر سود ببرند. با این کار فکر می‌کنند که مردم را فریب می‌دهند، در صورتی که خودشان را فریب می‌دهند، در حالت کلی، برای برون رفت از مشکل، لازم از کارهای ضرر ده را به عنوان کار غیراخلاقی و حتی جنایتکارانه تلقی کنیم تا این آماج ارزیابی شود که چه سهمی از سیاست های جدید حق بقا پیدا می کند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس گفت: حتما دست اندرکاران چنین سیاستی شواهد جدیدی را با ایده های اولیه شان و همچنین تملق گویی بی نقصشان خصوصا در ملاحظات مالی دارند، با این وجود نباید از مسئله حیرت آور جنگ اقتصادی طفره رویم، باید تمام کشور، فارغ از حزب و جناح، برای پیروزی از این جنگ تلاش کنیم و چریک های جنگ اقتصادی را تحسین نماییم تا پیروزمندانه مزیت سیاسی حاصله را برای آیندگان به یادگار بگذاریم تا بعد از آن در تله خطر شرارت ها گرفتار نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز