خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان خبر داد:

بهره برداری از ایستگاه‌های پمپاژ لرستان تا پایان سال جاری

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۰۳۵

استاندار لرستان از به بهره‌برداری رسیدن ایستگاه‌های پمپاژ تا پایان سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، سید موسی خادمی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: از بدو ورود تعدادی از طرح‌های مهم استان که عمدتاً از قبل شروع شده ولی به دلایلی متوقف یا روند پیشرفت آنها کند بود، تحت عنوان پروژه‌های کلیدی اولویت بندی شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه از بهمن سال گذشته به طور مرتب این پروژه‌ها در قالب جلسات مختلف رصد و پیگیری می‌شدند، افزود: این پروژه‌ها حدود ۱۱۶ طرح هستند که اکنون تعدادی از آنها به بهره برداری رسیده‌ است.

استاندار لرستان تصریح کرد: بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها ایستگاه‌های پمپاژی هستند که با کمک و تزریق منابع مالی تمام آنها زودتر از برنامه زمان‌بندی شده و تا پایان سال ۹۷ به بهره برداری خواهد رسید که اثر زیادی در توسعه استان خواهند داشت.

دکتر خادمی بخش بسیار مهم این طرح‌ها را پروژه‌های سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: حوزه سرمایه گذاری بخش خصوصی به دلیل اینکه زمان تعیین شده و دیگر شرایط آنها تحت اختیار ما نیست، بنابراین دشوار است که طبق زمان‌بندی تعیین شده آنها را کنترل کرد.

مقام عالی‌رتبه استان خاطرنشان کرد: پروژه‌های کلیدی به طور کلی بخشی عمرانی بوده که شامل حوزه‌های آب، راه، کشاورزی و بهداشت و درمان می‌شوند و تعدادی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که امیدواریم بتوان طبق زمان‌بندی مشخص آنها را به بهره‌برداری برسانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه زیرگذر بهارستان اشاره کرد و گفت: کاری به عهده شهرداری گذاشته شده که توانایی تامین منابع مالی آن را ندارد، پیمانکار این پروژه حدود ۴۰ میلیارد تومان از شهرداری طلبکار است.

استاندار لرستان گفت: در راستای به نتیجه رساندن آن چند کار انجام داده‌ایم؛ از جمله با مهندسی ارزش انجام شده در این پروژه توانستیم طول و روش‌های اجرایی آن را اصلاح کنیم و از طرفی بخش عمده‌ای از اعتبارات را به صورت نقدی به پروژه تزریق کردیم تا به کار سرعت داده شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در جلسه امروز تصویب شد ۲ میلیارد تومان به صورت نقدی برای پروژه بهارستان پرداخت کنیم، افزود: اقدام دیگری که توانستیم انجام دهیم کمک گرفتن از دستگاه‌های مختلف است و کارهایی مانند پی‌سازی، لایه‌های روسازی راه و آسفالت را از پیمانکار اصلی گرفته و به سازمان همیاری شهرداری‌ها واگذار کردیم؛ برای برق نیز از شرکت توزیع برق استان کمک خواهیم گرفت تا بتوانیم پروژه را به نتیجه برسانیم.

 

انتهای پیام/
زهرا شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز