خبرگزاری کار ایران

اعتراض وانت بارهای پلاک عمومی تهران به افزایش هزینه حمل نقل

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۰۲۱

امروز یکشنبه ۲۹مهرماه، جمعی از وانت بارهای پلاک عمومی شهر تهران با اجتماع در محل برگزاری انتخابات اتحادیه کارفرمایی صنف حمل و نقل بار سبک شهری تهران واقع در مصلی تهران خواستار رفع مشکلات صنفی خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسئول انجمن صنفی کارگری وانت بارهای شهر تهران در حاشیه برگزاری انتخابات هیات مدیره اتحادیه وانت بارها در مصلی تهران گفت: به نمایندگی از ۷ تا ۸ هزار راننده وانت بار پلاک عمومی شهر تهران به محل برگزاری انتخابات اتحادیه صنف حمل و نقل بار سبک شهری تهران در مصلی تهران آمده‌ایم تا به مشکلاتی که در نتیجه واگذاری مسئولیت حمل ونقل حمل ونقل وانت بارها به بخش خصوصی ایجاد شده، اعتراض کنیم.

مجید ولی افزود: سالهاست است که وانت‌ داران به دنبال رفع مشکلات صنفی خود هستند؛ ولی متاسفانه با مصوبه شورای شهر در ارتباط با واگذاری مسئولیت حمل ونقل بار سبک به چندین شرکت خصوصی مشکلات صنفی و معیشتی آنها را دو چندان کرده است.

او در تشریح مشکلات صنفی خود و همکارانش گفت: براساس این مصوبه وانت بارهای پلاک عموی شهر تهران باید بابت هر جابجایی بار باید پیامکی را به بخش خصوصی تحت مسئولیت خود ارسال کند .بدین ترتیب با تایید جابجایی بار از سوی شرکت مورد نظر مبالغی بابت تعرفه بار از کیف پول مجازی هر راننده که از قبل طراحی شده  کسر می‌شود.

مدیر مسئول انجمن صنفی کارگری وانت بارهای شهر تهران با بیان اینکه بدین ترتیب هر راننده روزانه ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان باید به بخش خصوصی مورد نظر پرداخت کند، افزود: شرکت‌های حمل و نقل با دلال بازی‌های خود حق وانت بارها را از نظر شرعی و قانونی ضایع می‌کنند و متاسفانه کسی یا نهادی با آنها برخورد نمی‌کند.

او ادامه داد: این اتفاق درحالیست که با افزایش هزینه قطعات خودرو ولاستیک  کسر این مقدار پول از حساب راننده‌های وانت بار بی‌انصافی است و نظارتی بر روند کار شرکت‌های بخش خصوصی نمی‌شود.

وی گفت: درآمد وانت داران با توجه به افزایش هزینه‌ها در حد ناچیز است ولی قیمت اجناس و قطعات هر روز به صورت چند برابری افزایش پیدا می‌کند که مسئولان باید در این خصوص پاسخ بدهند.

مدیرمسئول انجمن صنفی کارگری وانت بارهای شهر تهران با بیان اینکه بیش از ۷ تا ۸ هزار وانت بار در  تهران تردد دارند، افزود: در مجموع هر ماه شاهد کسر مبالغ قابل توجه از حساب راننده‌های وانت بار به حساب شرکت‌هایی که ما از از هویت آنها بی‌خبریم واریز می‌شود و کسی در این باره به مسئولان صنف کارگری وانت بارها پاسخ نمی‌دهد.

وی ادامه داد: بیشترین دلایل مشکلات ایجاد شده برای سیستم حمل بار وانت بارها نتیجه سوءمدیریت مسئولان بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز