خبرگزاری کار ایران

انتقاد وزیر علوم از وجود فاصله بین جامعه دانشگاهی و دستگاه‌های اجرایی

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۹۶۰

وزیر علوم گفت: متاسفانه همیشه یک فاصله بین جامعه دانشگاهی و دستگاه‌های اجرایی وجود دارد، در حالی که پژوهش‌های مشتری محور معمولا دقیق و در کمترین زمان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ منصور غلامی، وزیر علوم در نشست تعاملی با جامعه دانشگاهی کشور گفت: تحقیقات در دانشگاه‌ها به طور سنتی در یک بستر تخصصی شکل گرفته، اما با نگاهی به گزارش ها می بینیم که بیش از دو دهه است نیروی انتظامی با رویکرد علمی به وظایف و ماموریت‌ها پرداخته و کارهای ارزشمندی در این خصوص صورت گرفته است به ویژه در یک سال گذشته می توانیم آثار رویکرد علمی و استفاده از فناوریهای نوین را در ناجا ببینیم.

وی ادامه داد: نهادها و سازمانهای مختلف این رویکرد را در کشور دارند که از علوم و فناوری‌های جدید استفاده کنند، البته به دلیل شتاب تند علم در دنیا همیشه ما به دنبال یافته های علمی حرکت می کنیم. خوشبختانه دانشگاهها به دلیل ظرفیت های علمی و شاخص های مختلف توان علمی بالایی دارند و هیات های علمی جوان و توانمندی داریم که در دستگاهای علمی و پژوهشی حضور دارند.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: متاسفانه همیشه یک فاصله بین جامعه دانشگاهی و دستگاههای اجرایی وجود دارد درحالی که پژوهش های مشتری محور معمولا دقیق و در کمترین زمان انجام می شود. در دستگاههایی مانند نیروی انتظامی و صنایع دفاع هر جا برای انجام پژوهش به سراغ محقق آمدند و محقق با چارچوب دستگاهها کار علمی و پژوهشی انجام دادند کار با دقت بالا انجام شده است. ما تلاش می کنیم زمینه های نزدیکی جامعه دانشگاهی با دستگاههای اجرایی را ایجاد کنیم. باید یک حرکت نظامند اتفاق بیفتد ما اعلام می کنیم در دانشگاه‌ها آمادگی پذیرش هر نوع تحقیقی داریم و امیدواریم این همکاری‌ها گسترش پیدا کند.

وی به پژوهشگاه تخصصی نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: نیروهای انتظامی پژوهشگاه‌های تخصصی دارند که ضریب علم را در این دستگاهها بیشتر می کند اما نوعا همه علوم و فناوریها در این سیستم های پژوهشی وجود ندارد و حضور دانشگاهیان می تواند هم‌افزایی بیشتری ایجاد کند.

وزیر علوم تاکید کرد: امروز نیاز به بروز کردن همه همکاری‌ها و بهره گیری از جدیدترین دستاوردها در مدیریت کشور داریم بعضا نقص‌ها ممکن است به دلیل کوتاهی یک شخص و یا مدیر باشد یا عدم پیش بینی و آینده‌نگری باشد، اما جبران آن با حضور دانشگاهیان سخت نیست و تنها باید هم افزایی و همکاری بیشتر باشد.

غلامی با بیان اینکه ظرفیت ها و توان ما در مراکز علمی مختلف است، گفت: تلاش ما این است که دانشگاهها به سمت شناخت مشکلات کشور بروند. مجموعه دانشگاهها به عنوان صاحبان اندیشه برای حل مشکلات کشور قدم پیش بگذارند و این گاهی اوقات با سفارش پروژه و گاهی اوقات با ورود دانشگاهیان به دستگاههاست. امیدواریم با تلاش های بسیار خوبی مجموعه علمی در دستگاههای اجرایی حضور داشته باشند و به دانشگاهیان اعتماد داشته باشیم و امیدواریم در شرایط خاص کشور این همگرایی در حوزه علم و فناوری و بکارگیری توان علمی و دانشگاهی ایجاد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز