خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

کمبود مراکز بهداشتی و درمانی در منطقه ۱۴

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۷۴۱

شهردار سابق منطقه ۱۴ با اشاره به بافت فرسوده این منطقه گفت: در دوره مدیریتم بدون دریافت عوارض از مردم، بالغ بر ۵۲ میلیارد تومان پروانه ساخت و ساز در بافت فرسوده صادر کردم.

فرهود حمیدی فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه وجود بافت فرسوده در مناطق تاثیر زیادی در نحوه ارائه خدمات به مردم دارد، گفت: منطقه ۱۴ که در جنوب شرق تهران واقع شده، به علت اینکه از نظر فرسودگی رتبه پنجم را به خود اختصاص داده و از ۲۱ محله آن ۱۵ محله فرسوده است، به گونه‌ای است که ارائه خدمات در بخش‌های مختلف آن با مشکل مواجه است.

وی ادامه داد: از زمانی که بخشنامه ابلاغ شد که شهرداری تهران نباید از مردم در بافت فرسوده عوارض دریافت کند، تا امروز بالغ بر ۵۲ میلیارد تومان فقط در عرصه فرسودگی کار شده و بدون دریافت عوارض، پروانه ساخت و ساز صادر شده است؛ یعنی ما ۵۲ میلیارد تومان از مردم دریافت نکردیم و این عدد کوچکی نیست.

شهردار سابق منطقه ۱۴ ادامه داد: در منزلی که فرسوده است و از عمر آن گذشته، هر لحظه احتمال حادثه وجود دارد. اکنون در تهران همه زیرساخت‌ها فراهم است، اما ما مدام به خارج تهران می‌رویم و شهرک ایجاد می‌کنیم. فقط شهرداری است که در بافت‌های فرسوده در حال فعالیت است و باید سایر دستگاه‌ها نیز مشارکت داشته باشند.  

وی با بیان اینکه مهم‌ترین موضوع یک منطقه حمل و نقل آسان است، اظهار داشت: منطقه ۱۴ نسبت به مناطق دیگر استانداردهای لازم را دارد. منطقه ۱۴ قبلا خط ۴ مترو را داشت و اکنون خط ۶ و ۷ نیز به آن اضافه شده است. این منطقه در آینده نزدیک به ۱۳ ایستگاه مترو خواهد داشت.

حمیدی فراهانی تاکید کرد: شرایط منطقه ۱۴ اکنون به گونه‌ای شده است که در عرصه اقتصادی درخواست‌های زیادی به این منطقه داده می‌شود. اکنون دانشگاه آزاد تهران - جنوب درخواست داده تا پردیس خود را به طور کامل در منطقه ۱۴ مستقر کند. همچنین درخواست احداث بیمارستان را در این منطقه داریم.

وی ضمن اشاره به عملکرد نسبتا خوب شهرداری منطقه ۱۴ در افزایش سرانه‌های خدماتی اظهار کرد: جمعیت این منطقه بالاتر از ۵۰۰ هزار نفر است و حداقل باید ۵۰۰ هزار چشمه سرویس بهداشتی داشته باشد. این آمار در زمانی که بنده سر کار آمدم به ۳۰۰ هزار چشمه رسید.

شهردار سابق منطقه ۱۴ با بیان اینکه سرانه بهداشتی این منطقه مقداری پایین است و باید در این حوزه بیشتر کار کنیم، عنوان کرد: یکی از مصادیق این امر کمبود بیمارستان، کلینیک و مراکز بهداشتی و درمانی در این منطقه است. ما پیگیر هستیم تا در این راستا فعالیت‌هایی انجام دهیم. ضمنا تعدادی درخواست به شهرداری داده شده، اما مشکل زمین وجود دارد؛ چراکه احداث بیمارستان مستلزم وجود زمین بزرگ است.

حمیدی فراهانی افزود: اکنون بنیاد مستضعفان درخواست داده تا بیمارستان «مردم» را در یک فضای بهتر توسعه دهد. البته فعلا در این رابطه صرفا صحبت شده است.

به گفته شهردار سابق منطقه ۱۴، این منطقه دارای ۸۶ بوستان با درختان کهنسال است و از این لحاظ پتانسیل و حال و هوای خوبی دارد.

وی تصریح کرد: هرقدر که بتوانیم در حوزه آسفالت، جوی، جدول، نهر، پیاده‌رو و ... در محلات فرسوده کار کنیم موفق بوده‌ایم، اما متاسفانه کمبود بودجه امکان چنین فعالیت‌هایی را نمی‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز