خبرگزاری کار ایران

نساجی از نیم‌فصل دوم خیلی بهتر خواهد بود

نکونام: در 6 بازی و به صورت مستقیم از داوری ضربه خوردیم / همه ما دوست داریم تیم ملی موفق باشد

کد خبر : ۶۸۲۵۴۸

سرمربی نساجی مازندران معتقد است تیمش از نیم فصل دوم شرایط بهتری خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، جواد نکونام در گفت و گو با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران درباره اشتباهات داوری علیه تیم فوتبال نساجی مازندران گفت: موضوع داوری فقط بحث بازی با سپاهان نبوده است. کمیته داوران می‌داند از هفته دوم، چه اشتباهات سهوی و نادانسته به ضرر ما اتفاق افتاده است.

او ادامه داد: در 6 بازی و به صورت مستقیم از داوری ضربه خوردیم. در دقیقه 52 مقابل تراکتورسازی، پنالتی ما و اخراج بازیکن حریف اعلام نشد. مقابل پارس جنوبی، گل سالم ما را مردود اعلام کردند. در بازی مقابل فولاد و در شرایطی که از حریف جلو بودیم، به ناحق علیه ما پنالتی گرفته شد و باعث شکست ما شد. مقابل سایپا کار تاکتیکی انجام دادیم و داور گفت خطای دوضرب بوده است. کمک داور نیز گفت که توپ از خط عبور نکرده که از خط گذشته بود.

نکونام درباره اشتباهات داوری در دیدار پرسپولیس برابر نساجی گفت: پرسپولیس سه روز بعد با الدحیل بازی داشت. به خاطر شرایط دیدار مقابل این تیم قطری، اتفاقاتی افتاد و بازیکن پرسپولیس اخراج نشد. دیدار مقابل استقلال نیز قبل از دربی بود و بازیکنان استقلال کارت نمی‌گرفتند. در دیدار مقابل سپاهان هم در دقیقه 96 به ضرر ما پنالتی اعلام شد. در این صحنه اعتراض نکردم و گفتم شاید من اشتباه می‌کنم. فیلم آن صحنه را دیدم و از بازیکنم نیز در این خصوص سوال کردم. بازیکن گفت بازیکن سپاهان را در خارج از محوطه جریمه تنها لمس کردم.

سرمربی تیم فوتبال نساجی در پاسخ به این پرسش که آیا اشتباهات داوری علیه این تیم غرض‌ورزانه است یا خیر، گفت: قطعاً غرض‌ورزی در کار نیست. داوران ما اینقدر بزرگ هستند که این حرف را نزنیم. سیدعلی در دیداری که شکست خوردیم، قضاوت خوبی داشت. دو هفته قبل مقابل سپاهان در جام حذفی بازی کردیم و فغانی به خوبی داوری کرد. مشکلی نداریم که ببریم یا ببازیم. اگر اشتباهات به نفع ما نیز باشد،‌ می‌گوییم اشتباهات داوری در برخی صحنه‌ها به نفع یا ضرر نساجی است، اما ما تا حالا نفعی از داوری نبردیم. اشتباهاتی رقم می‌خورد که ما در آن ماندیم.

نکونام ادامه داد: اگر بخواهیم قوی باشیم، باید از لحاظ فنی قوی باشیم. باید قبل از هر دیدار به بازیکنان بگویم که ما دو بر صفر از حریف عقب هستیم و باید به زمین برویم و بازی را 2-2 مساوی کنیم تا این اتفاقات گریبان‌گیر ما نشود. نساجی 24 سال در لیگ برتر حضور نداشته و طرفداران نساجی در شهرهای مختلف، کوچکترین توهینی به داور نکردند، اما روز گذشته نمی‌توانستیم آنها را کنترل کنیم. هواداران به مربی ما شدیداً اعتراض کردند و گفتند نمی‌خواهیم اینطور باشد خودم گفتم نمی‌خواهم آدم خوبه باشم. چون همه چی به ضرر ما تمام می‌شود.

سرمربی نساجی خاطرنشان کرد: سپاهان تیم بزرگی است و در این سال‌ها مدعی قهرمانی بوده است. این تیم تا فینال آسیا هم رسیده و تیم تیم پرقدرت و پرمهره‌ای دارد. خوشحالم مقابل این تیم خوب بازی کردیم و حداقل می‌توانستیم مساوی بگیریم. در جام حذفی هم مقابل سپاهان، خوب و پایاپای بازی کردیم و ضدفوتبال بازی کنیم. به سپاهان بابت این پیروزی تبریک می‌گویم. متأسفانه در دیدار مقابل فولاد، داور اشتباه کرد و آن را نمی‌پذیرفت. به او گفتم اگر اشتباه کردی ایرادی ندارد. اما بگویید اشتباه کردیم. من فردی نیستم که هر روز بگویم علیه تیم ما ناداوری شکل گرفت، اما پنج شش هفته است علیه تیم ما اشتباهات داوری صورت می‌گیرد. اگر تیم ما دو امتیاز بیشتر داشت، الان در رتبه هفتم جدول بودیم.

سرمربی تیم نساجی در پاسخ به این پرسش که آیا تیمش در نیم‌فصل تغییراتی خواهد داشت یا خیر، گفت: قطعاً تغییر و تحول خواهیم داشت. تیمی که پس از 24 سال به لیگ برتر آمده، نیاز به تقویت و جابجایی بازیکن دارد. همه کارشناسان می‌بینند تیم ما خوب بازی می‌کند. در برخی نقاط، ضعف داریم که باید آن را برطرف کنیم. با برنامه‌ریزی که ابتدای فصل داشتیم، در نیم فصل اول تا می‌توانیم، باید نتایج لازم را کسب کنیم و در نیم‌فصل، تیم را تقویت کنیم. نساجی از نیم‌فصل دوم خیلی بهتر خواهد بود و پیشرفت زیادی می‌کند. به بازیکنان نساجی خسته نباشید می‌گویم. ناراحتی من این است که روی اشتباهات خودمان باختیم، نه اینکه سپاهان ما را آزار دهد؛ چون به این تیم موقعیتی ندادیم.

نکونام درمورد هدفگذاری باشگاه نساجی اظهار داشت: روز اولی که با مالکان و مدیرعامل باشگاه نساجی داشتیم، قرارداد سه ساله‌ای با باشگاه امضا کردم. برنامه‌ریزی ما این بود که در سال اول، نساجی را در لیگ برتر نگه داریم. چون نگه داشتن تیم در لیگ برتر پس از 24 سال، خیلی سخت است. برنامه بعدی ما این بود که در سال آینده، جایگاه خوبی کسب کنیم و در سال سوم جزو مدعیان بالای جدول و کسب سهمیه آسیایی باشیم. قول می‌دهم امسال بتوانیم شرایط تیم را هفته به هفته بهتر کنیم و هواداران سال بعد می‌توانند از بازی‌ها و نتایج تیم لذت ببرند.

وی در مورد برنامه‌های تیم ملی و دیدارهای تدارکاتی این تیم تصریح کرد: من از نزدیک با تیم ملی ارتباط ندارم تا شرایط آنها را بدانم. دیدارهایی که سرمربی تیم ملی به آن علاقه دارد برگزار کند، برگزار می‌شود. من هم در باشگاه ترجیح می‌دهم یک روز با یک تیم و روز دیگر با تیم دیگری بازی کنم. سرمربی تیم ملی باید درخصوص این دیدارها پاسخگو باشد. هر بازی که به نفع ما باشد، باید برگزار شود. من هم دوست دارم تیم ملی با تیم‌های بزرگ جهان بازی کند، اما سرمربی تیم ملی باید ببیند چه اهدافی دارد و چه دیدارها و تیم‌هایی به درد تیم ملی می‌خورد و به تاکتیک تیم کمک می‌کند. همه ما دوست داریم تیم ملی موفق باشد، چون به فوتبال کشور کمک می‌شود. ما طرفدار تیم ملی ایران هستیم و تفاوتی نمی‌کند مربی تیم ملی چه کسی باشد. دوست داریم ایران همیشه موفق باشد.

سرمربی تیم نساجی درباره دیدار هفته آینده تیمش مقابل ماشین‌سازی تبریز خاطرنشان کرد: دیدارهای ماشین‌سازی را دیدم و این یکی از بازی‌های سخت تیم ماست. پیش از دیدار مقابل سپاهان به بازیکنان گفتم همه بازی‌ها برای ما مشکل است و کار سختی مقابل ماشین‌سازی پیش رو داریم. این تیم خیلی خیلی خوب بازی می‌کند و عملکرد فوق‌العاده‌ای در حمله دارد. اگر ما تمرکز لازم را نداشته باشیم، ماشین‌سازی می‌تواند به ما آسیب بزند. ما کار می‌کنیم تا نتیجه لازم را در زمین خود کسب کنیم.

نکونام در واکنش به صحبت مجری برنامه که به پیام یکی از شنوندگان که گفته بود دوست دارد نکونام روزی سرمربی استقلال شود، اشاره کرده بود، گفت: او به من لطف دارد. هر کسی می‌تواند آرزوی نشستن روی نیمکت تیم بزرگ استقلال را داشته باشد. با این حال من در نساجی فعالیت می‌کنم و تمام تمرکزم روی موفقیت این تیم است. تیم‌های و باشگاه‌های بزرگ در زمان مناسب.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز