خبرگزاری کار ایران

مجسمه‌ساز مطرح ایرانی درگذشت

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۰۳۰

پیشکسوت مطرح مجسمه‌سازی ایران بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش ایلنا، رییس انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران گفت: رضا امیر یاراحمدی، عضو موسسین و هیات‌مدیره انجمن مجسمه‌‌سازان هنرمندان بود و در حوزه شهری و نمایشگاه‌ها آثار و فعالیت‌هایی خوبی داشته است.

عباس مجیدی گفت: یاراحمدی در بروجرد به دنیا آمد و بعد از گذراندن تحصیلات مقدماتی در هنرستان هنرهای زیبا (تهران) ادامه تحصیلاتش را در دانشکدۀ هنرهای تزئینی گذراند. این هنرمند جایزه بین‌المللی ارتباطات از یونسکو را در سال 1976 دریافت کرد. او همچنین مشاور وزارت مسکن و شهرسازی به مدت 15 سال بوده است.

این هنرمند ساخت ساختمان اجلاس کنفرانس سران، بازسازی ساختمان مجلس شورای ملی در بهارستان و غیره را در کارنامه هنری خود دارد. همچنین نمایشگاه و گالری‌های متعددی در تهران، زوریخ، ژنو، دهلی، پکن، دبی، آنکارا، تویومورایی ژاپن، مکزیکوسیتی، کالاف اسپانیا، مونت کارلو و غیره برگزار کرده و جوایزی چون؛ کسب مقام اول مسابقه بین‌المللی یادبود فاجعه حلبچه، مقام اول بنیان اول مجسمه‌سازان، تشویق شده از طرف کالاف اسپانیا به‌عنوان منتخب هیات‌داوران و غیره را از آن خود کرده است. همچنین محسن رستم‌بخش، فیلم مستندی براساس زندگی و آثار رضا امیر یاراحمدی ساخت.

رضا امیر یاراحمدی در کارنامه کاری خود ساخت پیکره برنزی ابوالقاسم فردوسی، مولانا جلال‌الدین محمد بلخی، ابونصر فارابی، ابن سینا، سردار مجید بقایی، درخت بسم‌الله مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما، کتیبه و نقش برجسته میدان فرمانیه، مجسمه گوزن نشان کارخانجات رنگ‌سازی ایران، مرمت و بازسازی نمای مجلس شورای ملی و بازسازی کلیه مجسمه‌های مجموعه مجلس را در کارنامه کاری خود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز