خبرگزاری کار ایران

راه اندازی مرکز جست و جو و نجات در سه فرودگاه کشور

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۹۲۵

رییس اداره بازرسی و یکنواختی اداره کل کنترل ترافیک هوایی از تشکیل چنین مرکزی در فرودگاه های اصفهان، بندرعباس و کرمانشاه تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فرامرز فرامرزپور با اشاره به راه اندازی مرکز جست و جو و نجات هوایی در فرودگاه زاهدان گفت: اداره بازرسی و یکنواختی شامل سه واحد جست و جو و نجات، بازرسی و نظارت و واحد کنترل ترافیک هوایی فرودگاه هاست.

رییس اداره بازرسی یکنواختی اداره کل کنترل ترافیک هوایی ادامه داد: واحد جست و جو و نجات (RCC) وظیفه هماهنگی و هدایت نیروهای حاضر در صحنه، پیاده سازی مکان سانحه ارتباط با کاوشگرهای کنترل و نجات و نیز هواشناسی را برعهده دارد.

وی بیان کرد : واحد بازرسی و نظارت نیز به بررسی همجواری ها، تخلفات، خطاهای کنترلرها و خلبانان، رویدادهای پروازی و هر اتفاقی که در فضا رخ می دهد با بررسی اسناد و مدارک و هماهنگی با سازمان هواپیمایی کشوری می پردازد و واحد مراقبت پرواز فرودگاه ها نیز تمام امور مربوط به عملیات فرودگاهی را مانند تکنیکال بلاک، نیروی انسانی، صورت کشیک ها، وقایع، موضوعات مرتبط با دستگاه های ناوبری و ارتباطی و نیز کمبود امکانات و تجهیزات و امور مربوط به تسهیلات را ساماندهی می کنند.

فرامرزپور با اشاره به اینکه چندی پیش مرکز مستقل رسمی جست و جو و نجات هوایی در فرودگاه زاهدان راه اندازی شده و قرار است تا پایان امسال چنین مرکزی در فرودگاه های بندرعباس، اصفهان و کرمانشاه تشکیل شود، افزود: سال آینده مرکز جست و جو و نجات در فرودگاه های مشهد، تبریز، بوشهر، کرمان و مهرآباد نیز راه اندازی خواهد شد.

رییس اداره بازرسی یکنواختی اداره کل کنترل ترافیک هوایی همچنین از برنامه ریزی برای راه اندازی سامانه تحلیل و بررسی رویدادها و مخاطرات پروازی و نیز استفاده از فناوری کاوشگرهای جست و جو و نجات خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز