خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

ابراز نگرانی از وضعیت معیشتی تکنسین‌های دارویی کشور

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۶۵۲

رئیس انجمن صنفی تکنسین‌های دارویی آذربایجان شرقی وضعیت معیشتی شاغلان این حوزه را نگران‌کننده توصیف کرد.

«حسین یوسفی علوی» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و روند صعودی دلار از یکسو و ثابت بودن حقوق کارمندان و کارگران داروخانه‌ها از طرف دیگر موجب به وجود آمدن اختلال در وضع معیشتی تکنسین‌های دارویی شده است.

وی افزود: وضعیت نامناسب شرکت‌های توزیع‌کننده دارو موجب ایجاد مشکلات در مدیریت داروخانه‌ها نیز شده است به طوری که افت شدید فروش داروخانه‌ها و انباشت سرمایه داروسازان در بیمه‌های سه‌گانه سبب شده تا داروخانه‌داران با مشکلات پرداختی به شرکت‌های دارویی مواجه شوند. این امر هم موجب کاهش امنیت شغلی و هم نیاز تکنسین‌های دارویی به کار مضاعف شده است.

رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگری حرف استان آذربایجان شرقی؛ افزایش تعداد فارغ‌التحصیلان داروسازی و دوره‌های تکنسین دارویی را از دیگر مشکلات در این حوزه خواند و گفت: وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی باید به صورت مدون برای این موضوع برنامه‌ریزی کند.

وی گفت: روندی که در پیش روست یک بی‌ثباتی در بخش بهداشت اجتماعی ایجاد کرده که با جان و مال انسان‌ها سر و کار دارد.

علوی با اشاره به اینکه سلامتی پیشرفت هر جامعه‌ای را  فراهم می‌سازد و جوامعی که بهداشت آنها دچار عقب‌افتادگی است با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند، در ادامه گفت: چرخه دارویی که در جامعه فعلی ما وجو دارد با نقایص زیادی همراه است که این چرخه اثرات مخرب خود را در نقاط حساس خود ازجمله شرکت‌های دارویی و داروخانه‌ها می‌گذارد.

وی با بیان اینکه اکنون داروخانه‌ها از یک طرف با نبود داروهای اساسی و از طرفی با افت شدید فروش داروخانه‌ها مواجهند، افزود: در این وضعیت تکنسین‌های دارویی در شرایطی سخت با در آمدی  متوسط زندگی می‌کنند از طرفی عدم جذب نیروهای متخصص تکنسین‌های دارویی در داروخانه‌ها و فقدان قراردادهای فیمابین تکنسین‌ها با اکثر داروسازان و تسویه‌حساب‌های واهی و ثبتی در دفترخانه‌ها که با اجبار برخی داروخانه‌داران صورت می‌گیرد، مشکلات دیگری پیش روی فعالان این حوزه قرار داده است.

علوی خاطرنشان کرد: البته دیوان عدالت اداری از اول سالجاری با تصویب اینکه کارفرمایان در صورت تسویه حساب در دفترخانه‌ها با کارگران در صورت شکایت کارگران، باید مستندات پرداخت تسویه را در شوراهای حل اختلاف ارائه دهند، توانسته کمی حق‌کشی‌ها در این زمینه را کاهش دهد ولی در کل باید مشکلات این حوزه توسط وزارت بهداشت و درمان رفع شود.

 وی افزود: این وزارتخانه ملزم هستند که داروسازان را ملزم به همسو بودن با تکنسین‌های دارویی کنند و دو قشر تحصیلکرده داروسازان و تکنسین‌های دارویی را در جهت ارتقای بهداشت و سلامت جامعه ترغیب نماید نه اینکه  بین این دو قشر فاصله ایجاد کند و با عدم به رسمیت شناختن قشر تکنسین‌های دارویی موجب انزجار این قشر از وزارت بهداشت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز