خبرگزاری کار ایران

سایت گردشگری "رگبه"در شادگان کلنگ‎زنی شد

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۵۸۸

سرپرست معاونت گردشگری خوزستان، اظهار داشت: در سال 1392، نخستین فاز از این پروژه به مرحله اجرا درآمد که طی آن عملیات خاکریزی سایت رگبه انجام شد و چندین آلاچیق نیز در محل احداث و یک مضیف نیز در آن راه‎اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، پیمان نبهانی گفت: فاز دوم پروژه نیز که طی دو روز گذشته کلید خورد با اعتباری بالغ بر 450 میلیون تومان و در راستای لایروبی مسیر رگبه تا جزیره تالاب درحال انجام است؛ این در حالی است که فاز سوم نیز شامل لایروبی مسیر جزیره تا آبادان و فاز چهارم نیز شامل ساماندهی سایت فعلی است که قرار است با همکاری شهرداری و دهیاری عملی شود.

وی با اشاره به این ‎که پروژه در راستای ترویج و رونق گردشگری آبی در تالاب شادگان کلید خورده است، افزود: موضوع این پروژه در مجموع، ایجاد مسیرهای دسترسی از روستای رگبه به جزیره تالاب شادگان و از جزیره به آبادان می‎باشد؛ این بدان معنا است که قصد داریم طی این پروژه مسیری یک و نیم کیلومتری را از رگبه به منظور خارج شدن این روستا از حالت بن‎بست ایجاد کنیم تا این روستا قابلیت گردشگری آبی را پیدا کند و قایق‎ها نیز دیگر نیازی به مراجعه به روستای صراخیه نداشته باشند و به صورت مستقیم از مسیری که به واسطه این پروژه گشایش خواهد شد امکان تردد را داشته باشند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان، اضافه کرد: با ایجاد این مسیر، قایق‎ها، از روستای رگبه به سمت جزیره حرکت می‎کنند و از جزیره نیز مسیر آبی چند کیلومتری را تا نزدیک آبادان طی خواهند کرد.

وی با بیان این‎ که در حال حاضر مسیر منتهی به آبادان خشک است ابراز امیدواری کرد، و در ادامه عنوان کرد: با پیگیری مسئولان محلی و آب‎گیری‎های لازم، دسترسی کامل به آبادان توسط این مسیر آبی مهیا شود.

نبهانی خاطرنشان کرد: با انجام این پروژه، دسترسی به جزیره تالاب از دو روستای رگبه و صراخیه مهیا خواهد شد؛ این درحالی است که تا پیش از این تردد گردشگران فقط از روستای صراخیه انجام می‎شد که با احداث این مسیر گردشگری، روستای رگبه نیز به چرخه کاری اقتصاد گردشگری وارد خواهد شد.

وی با بیان این‎ که پروژه کلنگ‎زنی سایت گردشگری رگبه، یکی از آیتم‎های چندگانه‎ای است که در شهرستان شادگان مدنظر قرار داده‎ایم، افزود: باوجود این‎که شادگان، شهرستان محرومی است، اما به واقع دارای ظرفیت‎های فراوانی است که این ظرفیت‎ها قابلیت این را دارا هستند که پشتیبان خوبی برای یکدیگر باشند؛ از این رو ما این ظرفیت‎ها و جاذبه‎ها را مدنظر قرارداده‎ایم و بنا داریم سایت‎های دیگری را نیز در آینده در برنامه احداث قرار دهیم.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان در ادامه به جاذبه‎های گردشگری روستای رگبه اشاره و تصریح کرد: بافت روستا، تنوع جانوری، تنوع گیاهی و نوع خاص گردشگری تالاب از جمله مواردی هستند که در بین گردشگران طرفداران بسیاری دارد و مجموع این ظرفیت‎ها باعث شد که ما برای این منطقه یک مسیر گردشگری تعریف کنیم.

وی تأکید کرد: روستاهای رگبه، صراخیه یا ونیز ایران، دریاچه زیبای روستای صلیحاویه و نیز ظرفیت‎های بوم‎گردی روستای ام‎الحجار جاذبه‎هایی هستند که در فاصله نزدیک به هم قرار گرفته‎اند و با همپوشانی کاربری‎ که دارند در ایجاد محیطی جذاب برای گردشگران موثر هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز