خبرگزاری کار ایران

معاون امورتوسعه پیشگیری از آسیب های اجتماعی مازندران:

کاهش 18 درصدی آمارطلاق درمازندران/ از وضعیت حاد در بخش اعتیاد خارج شدیم

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۵۸۷

واژه " آسیب شناسی " از علوم زیستی گرفته شده و آسیب اجتماعی شامل پدیده های واقعی، متغیر، قانونمند و قابل کنترل و پیشگیری اند.

به گزارش ایلنا،امروزه با شرایط اقتصادی و مشکلات زیاد زندگی عجیب نیست که اخبار گوناگونی در حوزه های آسیب های اجتماعی بشنویم و یا با چشم خود ببینیم وشاید خودمان هم به نوعی درگیر این آسیب ها شده باشیم.

سوالاتی که دراین خصوص به ذهن می رسد، شامل مواردی چندمی شود؛دلیل اصلی ایجاد این آسیب ها چیست؟

علت افزایش آمار خودکشی، قتل، خشونت و نظایر آن چیست؟

آیا می توان شرایط اقتصادی و نامناسب بودن وضعیت روحی و روانی خانواده ها را دربروز این حوادث دخیل دانست؟

وقتی خبر خودکشی یا اخباری از این دست را می شنویم شاید با خودمان اینگونه بیندیشیم  که مسئولین و مدیران در این باره چه اقداماتی انجام داده اند؟برنامه ها و راهبرهایشان چیست؟

فاطمه پورفاطمی، معاون امور توسعه پیشگیری استان مازندران، استان را  در زمینه اعتیاد طی  سال های قبل، درردیف دومین  استان  بعد از کرمان نام برده و گفت : در آخرین بررسی های انجام شده در سال 96مازندران از پرشیوع به سمت شیوع متوسط رفته و رتبه دوازدهم را کسب کرده که بیانگر عملکرد خوب مسئولان امر در پیشگیری از اعتیاد می باشد.

یکی از مهمترین برنامه هایی که در استان انجام شده برپایی  کارگاه رسانه ای شیشه در رابطه با اطلاع رسانی از مصرف شیشه بود که درعین مفید بودن کافی نیست.

 ازسویی درباره علت گرایش جوانان به سمت مواد مخدر،  دکتر فاطمی پوراعتقاد دارد: عدم وجود نشاط اجتماعی و تفریحات سالم فرهنگی و تفریحی برای نوجوانان و جوانان باعث ایجاد خلا روحی در آنان می شود.

فاطمه پور فاطمی معتقد است مشکلات باید ریشه یابی شوند تا بتوان برای حل آنها برنامه ریزی کرد.

او می گوید: برای هر مشکل اعم از خشونت، ضرب و جرح، پیشگیری از اعتیاد و طلاق برنامه و سند داریم.راهبردهایی نیزارائه شده تا مدیران شهرستانی در حوزه عملکردی خود آنها را اجرا کنند.

پورفاطمی شناسایی و رصد آسیب ها رامرحله اول اجرای راهبرد و رصد آنها در شهرستان می داند و می گوید: در رده دوم باید برنامه ای آموزشی برای نیروها گذاشته شود تا پتانسیل هرشخص مشخص شده و بعد مراحل بعدی اجرا شود.

معاون امور پیشگیری استان مازندران ضمن نارضایتی از عدم استفاده ی بهینه از پتانسیل های موجود ادامه می دهد: در شهرستان اسیب ها کنترل شده نیستند و نیاز به اقدامات و فعالیت های ویژه داریم .

به گفته این محقق ومسئول ؛ به دلیل اقدامات هدفمند درمازندران،  اکنون شاهد کاهش 18 درصدی طلاق در سطح استان هستیم.

پورفاطمی از اهمیت برنامه های پیشگیرانه و ضعف آنها در حوزه عملیاتی و اجرائی خبر داد ودر پایان استفاده از امکانات  در سطح شهرستان را ضروری دانست و تصریح کرد: اگر مدیران شهرستانی نمی توانند مشکلاتشان را حل کنند از استان کمک بخواهند تا از تمام منابع موجود برای حل مشکلات شهرستانی استفاده شود.

گزارش: یلدا حاج علی اکبری

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز