خبرگزاری کار ایران

با هدف بررسی بحران سوریه صورت گرفت؛

سفر هیأت مشترک نظامی- سیاسی روسیه به ریاض

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۱۶۶

وزارت خارجه روسیه امروز -سه‌شنبه- با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که هیأت مشترکی از دو وزارتخانه خارجه و دفاع این کشور برای بررسی وضعیت سوریه با سران سعودی، از ریاض دیدار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، یک هیأت بلندپایه نظامی متشکل از دو وزارتخانه دفاع و خارجه روسیه ضمن دیدار از ریاض در مورد بحران سوریه با سران سعودی بحث و تبادل‌نظر کرده و بر لزوم نابودی تروریسم و اهمیت سرعت در ارائه راهکار سیاسی مطمئن و طولانی‌مدت برای برون‌رفت از این بحران تأکید کردند.

در بیانیه مشترک این گروه آمده است: «یک هیأت عالی‌رتبه با مشارکت الکساندر لاورنتیف، نماینده ویژه روسیه در امور سوریه و سرگئی فیرشنین،‌ معاون وزیر امور خارجه روسیه و نمایندگانی از وزارت دفاع در روزهای ۱۴ و ۱۵ اکتبر از عربستان سعودی دیدار کردند». 

 در بیانیه مذکور آمده است که این هیأت از سوی «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی مورد استقبال قرار گرفته و با «عادل الجبیر» وزیر امور خارجه سعودی گفت‌وگوهایی داشته است. 

بر اساس این بیانیه، رایزنی‌های مفصلی در مورد اوضاع خاورمیانه و شمال آفریقا با محوریت بحران سوریه صورت گرفت.

وزارت خارجه روسیه بر وجود تفاهم مشترک با ریاض در خصوص لزوم ریشه‌کن شدن تروریسم از سوریه و اهمیت تسریع در روند ایجاد راهکار سیاسی مطمئن و طولانی‌مدت برای برون‌رفت از این بحران تأکید کرد. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز