خبرگزاری کار ایران

اعتراض کانون کارگردانان سینما به حوزه هنری

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۱۵۸

کانون کارگردانان سینمای ایران تحریم فیلم‌های سینمایی توسط حوزه هنری را محکوم کرد.

به گزارش ایلنا، در پی تحریم فیلم سینمایی "عرق سرد" توسط حوزه هنری و عدم اختصاص سالن به این فیلم، کانون کارگردانان سینمای ایران با انتشار متنی رفتار حوزه هنری را محکوم و خواستار احترام حوزه هنری به پروانه نمایش فیلم‌ها شد.

متن نامه کانون کارگردانان به شرح زیر است:

توقیف خودسرانه فیلم "عرق سرد" در سالن‌های تحت پوشش حوزه هنری بار دیگر نشان دهنده عدم تمکین این نهاد به قانون و بی‌احترامی به پروانه نمایش صادر شده از سوی سازمان سینمایی است. متاسفانه حوزه هنری این فیلم را از نمایش در سالن‌هایش در سراسر کشور محروم کرده است.

ممنوعیت بلاموضوع و غیرقانونی نمایش برخی از فیلم‌های اجتماعی در تعدادی از سالن‌های سینما، که به عنوان بخشی از بیت‌المال در اختیار ارگان‌ها و نهاد مختلف قرار دارد، تضییع حقوق سازندگان و مالکان فیلم و مخاطبان سینما است.

از سوی دیگر شاهد هستیم که حوزه هنری پا را از قانون فراتر گذاشته و اقدام به تشکیل شورای پروانه نمایش موازی برای سانسور مجدد آثار هنرمندان بعد از پروانه نمایش ارشاد کرده است، به طوری که نسخه‌های نمایش برخی فیلم‌ها در سالن‌های تحت پوشش حوزه هنری با سایر سینماها تفاوت دارد.

کانون کارگردانان سینمای ایران بارها و بارها به شکل‌های مختلف بر این مسئله تاکید کرده که هیچ نهاد و یا فرد دولتی و غیردولتی مجاز نیست که در مسیر نمایش عمومی فیلم‌هایی که مجوز رسمی و قانونی نمایش در کلیه سینماهای کشور را دارند، مانعی ایجاد کند و هرگونه رفتار غیرقانونی خودسرانه را شدیداً محکوم می‌کند و امیدوار است با اقدام ضروری و به موقع این نهاد از ضرر و زیان بیشتر این فیلم‌ها جلوگیری کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز