خبرگزاری کار ایران

مجمع عمومی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تبریز برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۷۱۹

رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تبریز از برگزاری مجمع عمومی کانون بازنشستگان تبریز در روز چهارشنبه ۲۵ مهرماه خبر داد و گفت: از عموم بازنشستگان شهر تبریز و حومه برای شرکت در این مجمع دعوت می‌شود.

کریم صادق زاده تبریزی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اهمیت برگزاری مجمع عمومی کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تبریز و حومه اظهار داشت: در این مجمع علاوه بر بررسی عملکرد کانون بازنشستگان بیلان مالی منتهی به سال ۱۳۹۶ و در دوره قبل، اعضای جدید هیأت مدیره نیز انتخاب خواهند شد.

وی با بیان اینکه در این دوره ۳۴ نفر از اعضای کانون‌ به عضویت در هیأت مدیره داوطلب شده‌اند، گفت: کارگران بازنشسته در حال حاضر با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند و ضروری است افرادی باتجربه و آشنا به مسایل این قشر در هیأت مدیره آن حضور داشته و با تصمیم‌گیری‌های اساسی نسبت به پیگیری‌های مطالبات بازنشستگان بپردازند.

صادق زاده تبریزی که چندین دوره عهده‌دار ریاست این کانون بوده، اظهار داشت: هم اکنون بالغ بر ۸۶ هزار کارگر بازنشسته و مستمری‌بگیر در شهرستان تبریز وجود دارد که بیش از ۶۰ در صد از آنان عضو کانون هستند.

وی با اشاره به مشکلات مختلفی که پیش روی کارگران بازنشسته قرار دارد، گفت: بحث عدم همسان‌سازی حقوق کارگران بازنشسته و عدم افزایش متناسب آن با نرخ تورم واقعی جامعه، فقدان خدمات رفاهی و درمانی مناسب، عدم ایفای نقش این قشر در تصمیم‌گیری‌های کلان سازمان تأمین اجتماعی، نبود تسهیلات مناسب در قالب وام قرض‌الحسنه، تبعیض‌های فراوان میان کارگران بازنشسته با سایر گروه‌های بازنشسته و ده‌ها موضوع دیگر اهمیت فعالیت کانون کارگران بازنشسته را به عنوان نماینده این قشر در اولویت خاصی قرار می‌دهد.

مشاور عالی کانون کارگران بازنشسته کشور با اشاره به تغییرات ساختاری سازمان تأمین اجتماعی گفت: وضعیت حاکم بر سازمان تأمین اجتماعی و بدهی‌های کلان دولت به این سازمان از یکسو و از طرف دیگر تغییر در ورودی و خروجی سازمان تأمین اجتماعی حیات این سازمان را به خطر انداخته و بایستی تلاشی گسترده در راستای رسیدگی مسایل  این سازمان و ارایه راهکار به مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی صورت گیرد و یکی از ضرورت‌ها تشکیل فراکسیون بازنشستگان در مجلس بود که به همت صد نماینده مجلس عملی شد.

صادق زاده با اشاره به بخشی از نارضایتی‌های کارگران بازنشسته، ایفای نقش کانون‌های بازنشستگی در این زمینه را مهم خواند و گفت: بایستی بازنگری‌های اساسی در این زمینه صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز