خبرگزاری کار ایران

پایان مهلت خروج تروریست‌ها از منطقه حائل در ادلب/ النصره: می‌جنگیم

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۴۵۳

منابع وابسته به معارضان سوری اعلام کردند که با پایان مهلت روسیه و ترکیه به گروه‌های تروریستی برای خروج از مناطق غیرنظامی در ادلب، هیچ‌یک از عناصر تروریستی از این مناطق خارج نشده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، بامداد امروز- دوشنبه- مهلت روسیه و ترکیه به گروه‌های تروریستی برای عقب‌نشینی از منطقه حائل عاری از سلاح در ادلب پایان یافت در حالی‌که طبق اعلام گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، هیچ‌یک از عناصر تروریستی از این منطقه خارج نشده‌اند.

«رامی عبدالرحمن» مدیر گروه مذکور تصریح کرد: «مهلت خروج این گروه‌ها از مناطق عاری از سلاح در ادلب بامداد دوشنبه پایان یافته و هیچ‌گونه تحرکی از سوی گروه های تروریستی برای خروج از مناطقی که روسیه و ترکیه پیشتر بر سر آن توافق کردند، رصد نشده است».

در راستای اجرای توافق سوچی درباره ادلب، عملیات انتقال سلاح‌های سنگین در خطوط تماس عناصر گروه‌های شورشی با نیروهای ارتش سوریه چهارشنبه گذشته تکمیل شد.

«رجب طیب اردوغان» و «ولادیمیر پوتین» روسای جمهوری ترکیه و روسیه ۱۷ سپتامبر گذشته در شهر سوچی درباره ادلب به توافقی دست یافتند که بر اساس آن، تا ۱۵ اکتبر منطقه عاری از سلاح تا عمق ۱۵ تا ۲۰ کیلومتری در خطوط تماس نیروهای دولت سوریه و عناصر مخالف ایجاد شد و مقام‌های نظامی ترکیه و روسیه بر این روند نظارت دارند.

این در حالی‌ست که گروه تروریستی جبهه‌النصره در بیانیه‌ای اعلام کرده است که در ادلب می‌ماند و علیه ارتش سوریه و همپیمان روسی‌اش خواهد جنگید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز