خبرگزاری کار ایران

فولادگر در جمع خبرنگاران:

رقابت‌پذیری بدون داشتن یک نظام استاندارد امکان‌پذیر نیست

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۱۹۳

فولادگر گفت: امروز در دنیا بحث رقابت پذیری بدون داشتن یک نظام استاندارد اصلا امکان پذیر نیست. یعنی بحث رقابت بر اساس کیفیت و قیمت تمام شده و خدمات پس از فروش در کالاها است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حمیدرضا فولادگر در حاشیه مراسم روز استاندارد درباره وضعیت بورس و رابطه آن با استاندارد، در جمع خبرنگاران گفت: نهاد بورس نقش موثری در بحث شفاف‌سازی اقتصادی، رقابت‌پذیری در اقتصاد و نظم بخشیدن به اقتصاد داشته است.

وی تصریح کرد: گاهی با شرایطی مثل تحریم در کشور مواجه می‌شویم که مسائلی مدیریتی پیش می‌آید که بورس نمی‌تواند به طور کامل به وظیفه خود عمل کند، چراکه مبنای بورس رقابت‌پذیری و عدم مداخله و عرضه و تقاضا است ولی وقتی به ما تحمیل می‌شود که اینطور نابسامانی‌های ارزی پیش می‌آید، مجبور می‌شوند مداخله‌هایی کنند که بورس نمی‌تواند صد در صد بر اساس وظایف خود عمل کند.

فولادگر اظهار داشت: در این شرایط یک سقف و کف رقابتی و قیمتی گذاشته و برداشته می‌شود که به نحوی بورس نیم بند یا نیمه کاره به وظایفش عمل می‌کند که الان آن زمان است.

وی خاطرنشان کرد: من نمی‌خواهم بعضی ملاحظات مدیریتی را رد کنم، بالاخره در کشور در جنگ اقتصادی هستیم و کارها باید مثل زمان جنگی اداره شود و طبعا در این شرایط جنگ اقتصادی بورس هم محدودیت‌هایی برایش پیش می‌آید که باید با همکاری تنگاتنگ بین بورس و مدیریت اقتصادی کشور و نهادهای نظارتی از این مقطع عبور کنیم. ما معتقدیم که این مقطع موقتی است و از آن عبور می‌کنیم و باز هم باید بتوانیم یک حرکت به سمت اقتصاد رقابتی سالم را ادامه دهیم.

فولادگر ادامه داد: امروز در دنیا بحث رقابت پذیری بدون داشتن یک نظام استاندارد اصلا امکان پذیر نیست. یعنی بحث رقابت بر اساس کیفیت و قیمت تمام شده و خدمات پس از فروش در کالاها است. بنابراین وقتی بحث کیفیت عنصر اصلی تعیین کننده رقابت است پس بدون نظام استاندارد نمی‌شود به کیفیت رسید. کاملا به هم پیوسته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز