خبرگزاری کار ایران

یکصد و هفتاد و سومین شماره آتیه‌نو منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۰۶۱

یکصد و هفتاد و سومین شماره هفته‌نامه آتیه‌نو، با بررسی سیاست‌های ضد تورمی دولت، انتظارات از وزیر آینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بسیاری دیگر موضوعات منتشر شد.

به گزارش ایلنا، یکصد و هفتاد و سومین شماره هفته‌نامه آتیه‌نو، با بررسی سیاست‌های ضد تورمی دولت از جمله بسته‌های حمایت ویژه اقشار در معرض آسیب، صبح امروز (یکشنبه بیست‌و‌دوم مهر ۱۳۹۷) منتشر شد. در بخشی از گزارش آتیه‌نو در این زمینه با عنوان «عملیات سخت خنثی‌سازی تورم»، می‌خوانیم: «توزیع بسته‌های حمایتی، یکی از سیاست‌های دولت در حمایت از اقشار کم‌درآمد جامعه به‌شمار می‌رود. بنا به گفته محمدباقر نوبخت (رییس سازمان برنامه و بودجه)، تاکنون۲۳۰هزار میلیارد تومان در قالب سبدهای کالایی به اقشار کم‌درآمد پرداخت شده است. قرار است در مراحل بعدی و تا پایان سال، کارت اعتباری ۱۰۰هزار تومانی به بیش از نیمی از خانوارهای کشور و به دهک‌های تحت‌پوشش نهادهایی مثل کمیته امداد و بهزیستی نیز، کارت اعتباری ۳۰۰ و ۶۰۰هزار تومانی خرید کالاهای ضروری تخصیص داده شود. سوال اینجاست که آیا این کارت‌های اعتباری خرید کالاهای اساسی و به طور کلی این بسته‌های حمایتی برای کاهش فشار تورم بر مردم، کاری از پیش می‌برند و آیا دولت باید به‌منظور اصلاح فاصله دستمزد با هزینه‌های زندگی، علاوه بر این بسته‌ها برنامه‌های تکمیلی در نظر بگیرد؟»

در این شماره همچنین در آستانه معرفی وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آتیه‌نو به انتظارات از وزیر آینده این وزارتخانه پرداخته است. یادداشت‌ها و گفت‌وگوهایی با صاحبنظران حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی و نیز شرکای اجتماعی سازمان تامین‌اجتماعی درباره ویژگی‌های وزیر آینده و مهم‌ترین انتظارات از سکاندار ساختمان خیابان آزادی، از جمله مطالب مهم این شماره از هفته‌نامه تخصصی حوزه رفاه و تامین‌اجتماعی است: «روی هم رفته سه ماه است صندلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خالی مانده است. وزارتخانه‌ای که بدنه کارشناسی‌‌اش مدت‌هاست مشغول حساب و کتاب‌های فنی و محاسباتی برای توزیع بسته‌های حمایتی و معیشتی میان مردم است، اما هنوز دولت به این جمع‌بندی نرسیده که سکاندار آینده آن چه کسی است. آن طور که بهروز نعمتی، سخنگوی هیئت‌رییسه مجلس گفته باید یک هفته دیگر نیز صبر کنیم تا تعطیلات مجلس تمام شود و بعد از آن رییس‌جمهور، گزینه پیشنهادی‌اش را برای پست وزارت رفاه به مجلس معرفی می‌کند. بازار شایعات و گمانی‌زنی هم داغ است.»

آتیه‌نو در این شماره همچنین از قول مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی، از انجام دومین بازنگری در محاسبات بیمه‌ای مبنای کار این سازمان با همکاری سازمان بین‌المللی کار و اتحادیه بین‌المللی تامین‌اجتماعی خبر داده است. دکتر سید تقی نوربخش این مطلب را در دیدار اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اعلام کرده و افزوده است که بودجه پیش‌بینی شده برای سال جاری این سازمان که بدون استفاده از منابع مالی عمومی و تنها به اتکای حق بیمه‌های شاغلان و اعضای ذینفع این سازمان تامین خواهد شد، معادل یک چهارم کل بودجه کشور خواهد بود.

سایر عناوین اصلی این شماره آتیه نو عبارتند از:

کار و رفاه؛ استراتژی می‌خواهد (گفت‌وگوی آتیه‌نو با سه عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره اولویت‌های وزارت رفاه)

انتظارات جامعه کارگری از وزیر کار آینده (یادداشتی از مسعود نیازی؛ عضو هیئت‌مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران و کارشناس رسمی روابط کار)

وزیر کار، دارایی‌های کارگران را پس بگیرد (یادداشتی از فرشید شکر خدایی؛ رییس کمیسیون خصوصی‌سازی اتاق بازرگانی ایران)

اهتمام بر اصل سه‌جانبه‌گرایی (یادداشتی از علی خدایی؛ عضو کارگری شورای عالی کار)

نقش وزیر جدید در ایجاد آرامش در محیط کسب‌و‌کار (یادداشتی از عبدالوهاب سهل‌آبادی؛ رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران)

الزامات سرمایه‌گذاری منابع بیمه‌شدگان (یادداشتی از محسن ریاضی؛ مدرس دانشگاه و کارشناس مسائل تامین‌اجتماعی)

نگرانی از رشد سریع سرطان (سالانه حدود ۱۰۰هزار مورد جدید ابتلا به سرطان در کشور داریم که پیش‌بینی می‌شود این آمار تا سال ۱۴۰۹ به ۱۵۵هزار نفر برسد)

از دلالی تا کشاورزی؛ مسیری دشوار اما شیرین (گفت‌وگو با کارآفرینی که رز هلندی تولید و صادر می‌کند)

پاسخ به‌پرسش‌هایی درباره نحوه احتساب سوابق بیمه‌ای (پاسخ مشاور آتیه‌نو به چند پرسش بیمه‌ای)

فرار از بحران (کشورهای مختلف چطور با بحران بزرگ اقتصادی سال ۲۰۰۸ دنیا مواجه شدند؟)

 جامعه را بیمار نبینیم! (ضرورت تحول نظام پزشکی از نگاه بیمارمحور به نگاه سلامت‌محور)

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز