خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس پیشگیری ناجا مطرح کرد:

چتر امنیتی پلیس در طول سفر زائران اربعین/گسترش ایستگاه‌های موقت پلیس در اربعین

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۹۹۸

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه چتر امنیتی پلیس در طول سفر زائران اربعین از درب منزل تا خروج از مرز و بالعکس گشوده است، گفت: گسترش ایستگاه های موقت و گشتی های پلیس در مسیر های منتهی به پایانه های مرزی تا پایان مراسم اربعین ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، سردار "محمد شرفی" در مراسم اختتامیه دوره آموزشی کارکنان کوپ که در ماموریت اربعین به کارگیری خواهند شد با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حریم، حرم و شهیدان عرصه نظم و امنیت اظهار داشت:. مجموعه پلیس پیشگیری در سراسر کشور با تلاش شبانه‌روزی برای تامین امنیت و ایمنی زائران اربعین حسینی(ع) اقدام خواهند کرد.

وی اظهار کرد: همانگونه که پیش از این نیز گفته شده است ماموریت پلیس پیشگیری ناجا در طول راهپیمایی اربعین حسینی کنترل لایه به لایه جمعیت است و این بدان معناست همه مجموعه پلیس پیشگیری باید در سطوح مختلف و در نقاط واقع در مسیر حرکت زائران لایه‌های متعددی را ایجاد کنند تا در مواقع لزوم بتوانند به صورت تدریجی و در آرامش کامل تصمیمات گرفته شده را عملیاتی کنند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا به تشریح اقدامات انجام شده توسط این پلیس در استان‌های مرزی ایران با عراق و همچنین استان‌های مسیر زوار تا مرز پرداخت و خاطرنشان کرد: پلیس پیشگیری با همکاری سایر بخش‌ها در سراسر مرزها و پایانه‌های قانونی به سوی کشور عراق پوشش مناسب را تامین و گشت‌های ویژه‌ای برای پایانه‌های مرزی جنوب در نظر گرفته است.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: برای پارک خودروهای زائران نیز مانند سال گذشته تمهیداتی در نظر گرفته شده است و قصد داریم تا امسال با قوت، دقت و امنیت بیشتری از خودروهای زائران عزیز نگهداری کنیم، همچنین اقامتگاه‌هایی نیز برای رفاه حال زوار حرم حسینی (ع) در طول مسیر پیش‌بینی شده و تلاش بر این بوده تا مسائل امنیتی ، ایمنی و رفاهی آنها نیز به صورت کامل تامین شود.

وی اظهار کرد: ایستگاه‌هایی نیز در طول مسیر پیش‌بینی شده تا با کنترل مدارک به صورت تدریجی، ضریب اطمینان را بالا برده و از بالا رفتن ازدحام و تراکم در پایانه‌های مرزی بکاهند تا امنیت زائران و سهولت در تردد آنان با قدرت و اقتدار مثال‌زدنی تامین شود.

سردار شرفی در ادامه به بخش دیگری از اقدامات تامینی در مرزها اشاره کرد و گفت: گشت خودرویی، ایستگاه‌های بازرسی و پارکینگ‌هایی در طول مسیر پیش‌بینی و از توانمندی موسسات حفاظتی و مراقبتی نیز در حد توان بهره‌برداری شده است.

وی تاکید کرد: موسسات حفاظتی و مراقبتی امکانات و ظرفیت‌های بسیار وسیعی در اختیار دارند که شایسته است تا با استفاده به موقع و بجا از این امکانات بتوانیم سطح مشارکت و تعامل این موسسات را در تامین امنیت مراسم اربعین بالا برده و از سوی دیگر امکانات و نکات مثبت امنیت مردم پایه را در یک ماموریت بزرگ و چشمگیر به اثبات برسانیم.

بنابراعلام پایگاه خبری پلیس، این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: دوربین‌های کنترلی نیز در طول مسیر به کار گرفته شده تا بتوان از پوشش نامحسوس به بهترین شکل ممکن بهره گرفت و افزون بر این تمام راه‌های فرعی نیز زیر پوشش نیروی انتظامی قرار گرفته تا پلیس تسلط کاملی بر راه‌های منتهی به مرز داشته و مدیریت راه‌ها را در مواقعی که نیاز باشد به آسانی در دست گیرد.

سردار شرفی از استقرار تیم‌های کشف و خنثی سازی، بهره گیری از نیروهای کمکی و برپایی ایستگاه‌های ثابت و موقت، به عنوان دیگر اقدامات مهم پلیس پیشگیری در تامین امنیت راهپیمایی اربعین یاد کرد و گفت: البته در انجام همه اقدامات باید صرفه جویی در منابع را بر اساس تاکیدات سلسله مراتب فرماندهی به عنوان یک موضوع محوری مورد توجه قرار داد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در پایان با اشاره به اینکه هماهنگی نهایی در خصوص ماموریت اربعین با استان‌های هدف به بهترین شکل ممکن انجام شده است، بر رعایت نظم و انضباط فردی و عمومی به عنوان یک مسئله بسیار مهم و راهگشا در انجام ماموریت‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز