خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار لرستان:

شهرداری‌ها از سامانه‌های هوشمند برای تشخیص تخلفات استفاده کنند

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۴۰۲

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان گفت: شهرداری ها از سامانه‌های هوشمند برای تشخیص تخلفات استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، احمد مرادپور در جلسه هم‌اندیشی فرمانداران و شهرداران با دادگستری لرستان که در سالن جلسات دادگاههای عمومی و انقلاب استان لرستان برگزار شد با اشاره به اینکه قانون ماده 100 در سال ۱۳۳۴ به منظور برخورد با متخلفین ساخت و سازهای محدوده شهری تدوین شده گفت: مهمترین دلایل شکل گیری تخلفات ساختمانی می تواند نگاه درآمدی شهرداری ها به جرایم حاصل از این ماده باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان تأکید کرد: باید پلیس ساختمانی را در اجرائیات شهرداری ها فعال کنیم تا از میزان تخلف در ساخت و  سازهای غیرمجاز جلوگیری شود.

 مرادپور با بیان این که مهندسین ناظر باید در زمان ساخت و ساز حضور ساختمان پررنگی داشته باشند، گفت: عدم وجود تشکیلات مناسب در برخی شهرداری ها برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز یکی دیگر از مشکلات ماده ۱۰۰ است.

 وی عنوان کرد: شهرداری ها از سامانه های هوشمند برای تشخیص تخلفات و سوء استفاده‌های احتمالی ساختمانی باید استفاده کنند.

وی گفت: عدم اجرای طرحهای مصوب شهری و ایجاد تبعیض در برخی مصوبات کمیسیون ماده ۱۰۰ یکی دیگر از مشکلات مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز است.

 معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار لرستان گفت: اعتراض شهرداران به آرا صادره توسط این کمیسیون و صدور آراء مبنی بر تعهد عقب نشینی که خلاف تبصره‌های ذکر شده در ماده 100 است از دیگر مشکلات ساخت و سازهای غیر مجاز در این زمینه بوده است.

 

انتهای پیام/
زهرا شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز