خبرگزاری کار ایران

فرجام شخصیت‌های اساطیری در یک کافه امروزی

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۳۵۶

میثاق زارع با اشاره به اینکه «سنگ‌ها برای آنتیگون» را اقتباسی از نمایشنامه آنتیگونه نمی‌داند، گفت: این اثر می‌تواند به نوعی سرانجامی فرضی برای تعدادی از شخصیت‌های آنتیگون اما در داستانی مجزا باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، داستان «سنگ‌ها برای آنتیگون» درباره آنتیگون و ایسمنه (دو خواهر) است که در یک کافه مشغول کار و گذران زندگی هستند اما با ورود غریبه‌ای به کافه روال زندگی آنها دگرگون می‌شود.

میثاق زارع (بازیگر) درباره طراحی و پروراندن نقشی که در نمایش «سنگ‌ها برای آنتیگون» دارد، با بیان اینکه «من به عنوان اثر مستقل به متن نگاه کردم» به ایلنا گفت: سعی کردم بدون درنظر گرفتن داستان اصلی آنتیگون، این متن را بخوانم.

زارع ادامه داد: به نظرم «سنگ‌ها برای آنتیگون» متنی است که با کمی کار می‌توانست اثر مستقلی باشد. اثری که حرف امروز را در لایه‌های زیرینش دارد ولی در قالب داستانی کهن روایت می‌شود.

او یادآور شد: اینکه شخصیت‌های نمایش آنتیگون را در فضای کافه‌ای امروزی می‌بینیم خود‌به‌خود به من این امکان را داد که از فضای کلاسیک فاصله بگیرم و به سمت بازی رئال امروزی بروم.

بازیگر نمایش «سنگ‌ها برای آنتیگون» با بیان اینکه در این اثر فضای نمایشنامه و کار طوری نیست که خیلی دست بازیگر باز باشد، گفت: به‌نظرم به‌غیر از شخصیت «تودئوس» در این نمایش، هر نقشی یک سقفی برای بازی دارد که ارائه‌ی همان مقدار می‌تواند چهارچوب درست بازی در این تئاتر باشد.

زارع با اشاره به اینکه «سنگ‌ها برای آنتیگون» را اقتباسی از نمایشنامه آنتیگونه نمی‌داند، گفت: این اثر می‌تواند به نوعی سرانجامی فرضی برای تعدادی از شخصیت‌های آنتیگون اما در داستانی مجزا باشد. یعنی حتی شخصیت‌ها با کمی تغییر در متن، می‌توانستند اسامی دیگری داشته باشند.

او با بیان اینکه «سنگ‌ها برای آنتیگون» نمایشی است که شاید کمی تماشاگر را گمراه کند، گفت: در وهله اول تماشاگر در جستجوی روابط و پیدا کردن ارتباط بین این کار و آنتیگون است اما از جایی که آن داستان را فراموش می‌کند می‌تواند به عنوان اثری مستقل با این کار ارتباط برقرار کند.

گیلدا حمیدی، میثاق زارع، سمانه اسماعیلی و محمد صدیقی‌مهر بازیگران «سنگ‌ها برای آنتیگون» به نویسندگی مشترک ساسان فقیه، علی پازوکی و کارگردانی علی پازوکی هستند که در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته است.

 در این پروژه شهاب حسینی به عنوان مشاور حضور دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز