خبرگزاری کار ایران

واشنگتن‌پست:

ترکیه به زودی کشیش آمریکایی را در ازای لغو تحریم‌ها آزاد می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۳۱۴

مقام‌های آمریکایی از توافق آنکارا و واشنگتن برای آزادی کشیش آمریکایی خبر دادند که از دو سال پیش به اتهام جاسوسی در ترکیه زندانی است.

به گزارش ایلنا، مقام‌های آمریکایی در گفت‌وگو با روزنامه «واشنگتن‌پست»، از توافق واشنگتن و آنکارا برای آزادی قریب‌الوقوع «اندرو برانسون» کشیش آمریکایی، که در ترکیه زندانی است، خبر دادند.

به موجب این توافق، تحریم‌های آمریکا علیه ترکیه لغو می‌شود و در ازای آن، قرار است اتهامات طرح‌شده علیه برانسون به نحوی کاهش یابد که دو سال بازداشتی که او در ترکیه گذرانده به عنوان دوران محکومیتش در نظر گرفته شود یا اینکه بقیه دوران محکومیت او در آمریکا سپری شود.

این روزنامه خاطرنشان کرد که «رجب طیب اردوغان» و «دونالد ترامپ» روسای جمهوری ترکیه و آمریکا در جریان دیدارشان در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل به این توافق رسیدند که به موجب آن، کشیش برانسون یا جمعه( امروز) و یا طی چند روز آینده آزاد خواهد شد.

این مقام‌های آمریکایی می‌گویند «درباره این توافق محتاطانه خوش‌بین هستند»؛ چرا که توافق قبلی تابستان گذشته فروپاشید و طرفین در اقداماتی نامناسب، اتهام‌هایی را متوجه یکدیگر کردند.

از سوی دیگر، «هیدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره چنین توافقی ابراز بی‌اطلاعی کرده است.

اندرو برانسون در پی کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ به اتهام جاسوسی، تروریسم و ارتباط با شبکه «فتح‌الله گولن» روحانی تبعیدی ترک مقیم آمریکا و گروهای شورشی کرد، بازداشت شده است. وی این اتهام‌ها را رد کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز