خبرگزاری کار ایران

رئیس ایکوم ایران به ایلنا خبر داد:

تهران میزبان کمیته ادواری شورای بین‌المللی موزه‌ها می‌شود/تعریف موزه‌ها در شرف تغییر

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۱۳۳

در آستانه ارائه تعریف جدید مجمع بین‌المللی موزه از موزه، تهران میزبان نشست کمیته ادواری شورای بین‌المللی موزه‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ سیداحمد محیط طباطبایی (مشاور رییس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و رئیس ایکوم ایران) با اشاره به برگزاری نشست کمیته ادواری شورای بین‌المللی موزه‌ها گفت: شورای بین‌المللی موزه‌ها بخشی به نام موزه‌شناسی دارد که تعریف موزه در دنیا را ارائه می‌دهد. ما موفق شدیم تا نظر شورای بین‌المللی موزه‌ها را جلب کنیم تا امسال نشست کمیته ادواری خود را در ایران و تهران برگزار کنند.

به گفته او؛ جلسه کمیته ادواری شورای بین‌المللی موزه‌ها از روز دوشنبه ۲۳ مهرماه سال جاری به مدت ۵ روز در تهران و به میزبانی موزه ملی برگزار خواهد شد. در این راستان افراد متعددی از ایران و عرصه بین‌الملل برای شرکت در این نشست ثبت‌نام کرده‌اند و تهران میزبان کارشناسانی از کشورهای اروپایی، آمریکای شمالی،‌ آمریکای لاتین و آسیا خواهد بود. البته به دلیل شرایط موجود، تعداد افراد شرکت‌کننده کاهش داشت.

محیط طباطبایی با اشاره به آنکه رویکرد سخنرانی‌های این نشست که در بخش جنبی آن اتفاق خواهد افتاد به مباحثی مانند تقدس و موزه می‌پردازد، ادامه داد: یکی از دلایل انتخاب تهران به عنوان محل برگزاری نشست کمیته ادواری که قرار است با محوریت موضوع تقدس و موزه اتفاق بیفتند؛ معرفی خیابان سی تیر به عنوان خیابانی است که از یکسو شاهد فعالیت موزه ارامنه در آن هستیم که به صورت خلیفه‌گری و غیردولتی اداره می‌شود همچنین‌ زرتشتیان باتوجه به فعالیت انجمن خود یک موزه در این خیابان دارند. ‌از دیگر سو با موزه آبگینه به عنوان یکی از موزه‌های کلاسیک و موزه علم و فن آوری که موزه‌ای آموزشی و بدون شی تاریخی است، روبه رو هستیم. همچنین موزه ملی که موزه باستان‌شناسی و موزه ملک که یک موزه وقفی است و موزه صلح که یک موزه موضوعی است نیز در محدوده این منطقه قرار دارند. در واقع تنوع موزه‌ها و اینکه انواع موزه‌ها در کنار هم قرار دارند سبب می‌شود تا امکانات خوبی برای مطالعه شکل‌های موزه فراهم شود.

رئیس ایکوم ایران خاطرنشان کرد: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده در سال آینده در مجمع بین‌المللی موزه، تعریف جدیدی از موزه ارائه خواهد شد. در واقع می‌توان گفت این اجلاس و نشست،‌ یکی از مهم‌ترین اجلاس‌ها و پیش‌نشست‌ها قبل از برگزاری مجمع بین‌المللی موزه‌ها خواهد بود. سعی ما بر آن است تا تنوع و خواسته‌های موجود را براساس فرهنگ خودمان به عرصه بین‌المللی ارائه دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز