خبرگزاری کار ایران

دیدار رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با مدیر کل آموزش و پرورش

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۹۸۰

صبح امروز رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت با مدیر کل آموزش و پرورش دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، این دیدار به منظور همکاری های مشترک بین مدیریت شهری و آموزش و پرورش در حوزه برنامه های مشترک فرهنگی، استفاده از فضای کتابخانه مدارس برای عموم مردم، زیباسازی و اجرای نقاشی دیواری فضاهای شهری توسط دانش آموزان و ... در قالب یک تفاهم نامه مشترک انجام شد.

عاقل منش در این دیدار گفت: کمیسیون فرهنگی شورا در نظر دارد، همکاری های متقابل با آموزش و پرورش را توسعه دهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا افزود: نگاه ما به دانش آموزان بعنوان آینده سازان این کشور است.

وی با اشاره به درخواست مشترک همه مدارس برای اجرای آسفالت حیاط مدارس گفت: این مهم تا کنون انجام می شد ولی مدتی است به دلیل نبود قیر و کاهش درآمدهای شهرداری برای مدیریت شهری مقدور نیست.

عاقل منش تصریح کرد: درصورت تامین قیر و یا اعتبار لازم برای تهیه آن از سوی آموزش و پرورش، شهرداری آمادگی دارد، آسفالت لازم را تولید و اجرا نماید ولی لازمه این همکاری تدوین یک تفاهم نامه مشترک است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا از اعلام آمادگی واگذاری فضاهای شهری برای اجرای نقاشی های دیواری توسط کارآموزان فنی و حرفه ای خبر داد و افزود: سازمان زیباسازی شهرداری آمادگی دارد این سازو کار را فراهم نماید.

عاقل منش پیرامون توسعه فضای سبز مدارس نیز از سوی سازمان زیباسازی شهرداری اعلام آمادگی نمود.

وی همچنین خواستار افزایش تولیدات کارآموزان صنایع دستی مدارس شد و ابراز کرد: بازارچه گیل بانو و بازارچه هنر پیاده راه فرهنگی آماده است تا تولیدات دانش آموزان را عرضه نماید.

عاقل منش همچنین خواستار همکاری دو جانبه با سازمان پسماند جهت اجرای بهتر تفکیک زباله در سطح مدارس شد.

وی پیرامون شهردار مدرسه و شورای مدارس نیز مطالبی بیان نمود و ابراز نمود: این مراحل اجتماعی شدن می تواند به ارتقای فرهنگ شهروندی کمک نماید.

مدیر عامل انجمن خیرین مدرسه ساز خواستار تخصیص فضای کتابخانه مدارس برای استفاده عموم شد و ابراز کرد: نهاد کتابخانه ها آمادگی دارد کتابدار معرفی نماید اما مکانیزمی برای اجرای این طرح می باید بین آموزش و پرورش و مدیریت شهری و نهاد کتابخانه ها تدوین گردد.

عاقل منش همچنین خواستار استفاده دیگر فضاهای عمومی نظیر فضاهای ورزشی و فضای سبز مدارس برای استفاده عموم شد و ابراز امیدواری کرد این طرح ها در دوران مدیر کل جدید آموزش و پرورش اجرایی گردد.

مسئول اسبق تربیت بدنی استان نیز در این دیدار فعالیت ورزشی در مدارس را مهم توصیف کرد و افزود: مدیران آموزش و پرورش از طریق ورزش باید رویکرد مشارکتی خود را بشناسانند.

کیومرث پور احمد افزود: باتوجه به سرانه محدود مدارس، معلمین ورزش و دانش آموزان نیز محدود می شوند. پیشنهاد میشود دانش آموزان را بوسیله ورزش های همگانی به مشارکت های اجتماعی بکشانید.

سرهنگ حسینی نیز پیرامون پارک ترافیک و جایگاه آن در آموزش فرهنگ ترافیکی توضیحاتی ارایه داد و خواستار همکاری آموزش و پرورش در ارتقای فرهنگ ترافیکی با همکاری مدارس شد.

مسول بناهای میراثی در شورای شهر رشت نیز در این دیدار خواستار توجه مدیر کل آموزش و پرورش به مرمت و احیای مدارس میراثی در سطح استان بویژه مرکز استان شد.

مهری شیرمحمدی با اشاره به دیدار دکتر نوبخت از قدیمی ترین مدرسه دخترانه رشت، در دوسال پیش اظهار کرد: با وجود تاکید رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از این مدرسه و قول تامین اعتبار مرمت، متاسفانه هنوز هیچ طرح مدونی از سوی آموزش و پرورش به عنوان مالک مدرسه فروغ و اداره کل میراث فرهنگی گیلان، به سازمان برنامه و بودجه ارسال نشده است.

وی با اشاره به سلسله گزارش های منتشر شده در رسانه ها در این زمینه و مطالبات مردمی، افزود: اگرچه میراث فرهنگی مرمت سقف مدرسه را در دستور کار قرار داد ولی اعتبار ناکافی پروژه را متوقف کرده است.

شیرمحمدی خواستار پیگیری مدیر کل جدید آموزش و پرورش برای احیای بنایی شد که در فهرست بناهای کشور ثبت شده ولی اکنون به عنوان انبار مستهلاکات آموزش و پرورش استفاده می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ضمن ابراز خرسندی از دیدار عضو شورا خواستار انتخاب هرچه سریعتر شهرداری توانمند از سوی شورا شد و تاکید کرد: تاخیر در این انتخاب برای شهر رشت هزینه بر است.

نادر جهان آرای ضمن استقبال از همکاری های متقابل بین مدیریت شهری و آموزش و پرورش گفت: همکاری این دو نهاد تاکنون بسیار کمرنگ بوده است. وی حق شهروندان رشت را بیش از این دانست و تصریح کرد: باتوجه به رشد تعداد دانش آموزان، آموزش و پرورش آمادگی دارد امکان استفاده فضاهای مشترک را برای استفاده عموم تسهیل نماید.

جهان آرای بر توسعه سرانه فضاهای کتابخانه ای تاکید کرد و افزود: کتابخانه های مدارس در جهت این فرهنگسازی مناسب است می توان بصورت پایلوت ۱۰درصد مدارس و یا به تعداد محلات کتابخانه در فضای مدارس داشته باشیم.

وی پیشینه فرهنگی رشت را برشمرد و ابراز کرد: رشت آستارا و لنگرود پیشرو اجرای مدارس نوین بودند ولی انتظار رشد بیشتر می رفت. باید مطالعات تطبیقی در این زمینه با دیگر شهرهای همتراز صورت گیرد تا مشخص شود دیگر شهرها تا چه میزان نهادهای مدنی، مدیریت شهری و آموزش و پرورش باهم همکاری داشته اند که موجب رشد فرهنگی این شهرها شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش، خواستار ارتباطات بیشتر آموزش و پرورش با مدیریت شهری بویژه شورای شهر رشت شد.

وی در حوزه ورزش نیز اظهار کرد: برنامه های ورزشی برون مدرسه ای در اولویت های آموزش و پرورش است اما المپیادهای درون مدرسه ای مقدمه ای برای اجرای برنامه های استانی و کشوری است.

جهان آرای نیز خواستار توسعه فضای سبز در سطح مدارس به کمک مدیریت شهری شد.

در پایان این دیدار مقرر شد تفاهم نامه بین مدیریت شهری و آموزش و پرورش از سوی دبیر کمیسیون فرهنگی شورا تدوین و برای امضای مشترک آماده گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز