خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم آباد خبر داد:

آغاز عملیات برداشت گردو در شهرستان خرم آباد

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۸۰۰

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم آباد گفت: عملیات برداشت محصول گردو از باغات شهرستان خرم آباد از اوایل مهرماه جاری آغاز و تا پایان مهرماه ۹۷ ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، مراد بیرانوند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سطح زیر کشت باغات گردوی شهرستان خرم آباد بالغ بر ۳۱۵۰ هکتار  بر آورد می‌شود که ۲۸۰۰  هکتار از باغات موجود بارور و ۳۵۰ هکتار آن هنوز به مرحله تولید اقتصادی نرسیده اند.

وی با اشاره به شرایط آب و هوایی شهرستان خرم آباد خصوصا در مناطق سردسیر وکوهستانی شمال و شرق شهرستان با توجه به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی غرس نهال‌های مرغوب و با کیفیت انواع ارقام گردوی خارجی و پیوندی همچنین ژنوتیپ های پوست سفید و پوست کاغذی ایرانی و متناسب با شرایط آب هوایی شهرستان با استقبال باغداران در سال های قبل صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم آباد گفت: توسعه باغات در خرم آباد سابقه ۲۰ ساله داشته و وضعیت موجود باغات در زمینه اشتغال، فرآوری، بسته بندی و ... نشان می دهد که جای کار وجود دارد و در ارتباط با توسعه کیفی بایستی تلاشی مضاعف داشته باشیم.

بیرانوند ادامه داد: جهاد کشاورزی برنامه اصلاح و احیاء باغات را بخصوص با انجام عملیات پیوند سرشاخه در باغات گردو در دستور کار دارد و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری حدود  ۶۸۰۰  تن گردوی خشک برداشت و به بازار عرضه شود.

انتهای پیام/
الهه احمدی سبزواری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز